خرید ویلا، زمین - باغ

البرز - کردان  
چهارشنبه 07 شهریور 1397

چندی پیش در مقاله ای به تفصیل در مورد ویلاهای پیش ساخته، انواع و کاربرد آن ها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. اکنون قصد داریم شما را با مزایا و معایب این سازه ها آشنا کنیم تا بتوانید مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. 

صرفه جویی در انرژی 

در مبحث صرفه جویی در انرژی برای مثال ویلاهای مدولار را عنوان می کنیم که استقبال بسیار زیادی از آن ها شده است، زیرا برای به کارگیری این سازه احتیاج به انجام هیچ کار اضافه ای نیست. همچنین این سبک از ویلاها مصرف انرژی بسیار حساب شده و بهینه ای دارند به این دلیل که از پنجره ها و سیستم عایق بندی پیشرفته ای استفاده می کنند. ویژگی مثبت دیگر این ویلاها، مقاومت بسیار بالا در مقابل بلایای طبیعی می باشد.

ساخت سریع 

اگر شما جزو افرادی باشید که زمان زیادی برای ساخت ویلا ندارند می توانید از ویلاهای پیش ساخته استفاده کنید. این نوع ویلاها طی چند روز آماده می شوند زیرا برای آماده سازی آن ها تنها کافی است قسمت های مختلف آن را به هم متصل کنید. این مدت زمان در صورت استفاده شما از ویلای مدولار کاهش یافته و شما می توانید در کمترین زمان ممکن در ویلای خود اقامت کنید.

هزینه کمتر 

به کارگیری این ویلاها مستلزم صرف زمان کمتری می باشد که این مهم، موجب می شود هزینه صرف شده برای دستمزد کارگر کاهش بیابد. همانطور در بالا گفته شد سیستم مصرف انرژی این ویلاها بسیار بهینه می باشد و برای گرمایش و سرمایش ویلا هزینه کمتری را متحمل می شوید.

قابلیت حمل نقل

یکی از بهترین و کاربردی ترین مزایای ویلاهای پیش ساخته امکان جا به جایی آن ها می باشد. شما به راحتی می توانید ویلای خود را با کمک جرثقیل به راحتی به مکان مورد نظر خود انتقال دهید.

در به کارگیری ویلاهای پیش ساخته نیاز به مجوز های مخصوصی داریم. ابتدا باید بدانید مکانی که تصمیم دارید در آن ویلای خود را بنا کنید این امکان فراهم است یا خیر. این اطلاعات را می توانید از مقررات مکانی که قصد جایگذاری سازه را دارید به دست آورید. یکی از مهم ترین نکات توجه به خاک آن منطقه می باشد که مطمئن شوید زمین تحمل وزن این سازه را دارد یا خیر؟ بعضی مواقع امکان دارد سازه با زمین مورد نظر شما سازگاری نداشته باشد. در نتیجه الزامی است پیش از انتخاب زمین یا ویلا حتما شرایط هر دو را با یکدیگر تطبیق دهید. اما در کل به کارگیری ویلاهای پیش ساخته برای مناطقی مناسب است که حمل و نقل مصالح به آسانی انجام نمی شود. 

پرداخت تمامی هزینه یک جا 

مزیتی که ساخت ویلای عادی نسب به ویلای پیش ساخته دارد این است که می توانید هزینه ی ساخت آن را به مرور و در حین ساخت آن پرداخت کنید و نیاز به پرداخت یکجای هزینه نیست. اما این یکی از معایب استفاده از ویلاهای پیش ساخته می باشد و باید تمامی هزینه های مربوطه را یک جا بپردازید چون ویلای شما به طور تقریبی آماده است.

 

مزایای پرکاربرد ترین نوع از ویلاهای پیش ساخته (سازه LSF)

1- سرعت اجرای بسیار بالا

2- کیفیت بالای اتصالات و محصول نهایی

3- سبکی و در نتیجه کاهش نیروی زلزله وارد بر سازه (مقاومت در برابر سازه)

4- دارای استانداردهای جهانی مصرف انرژی و ضوابط ضد آتش سوزی

5- راحتی در حمل و نقل و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی

6- امکان بازیافت بیشترین بخش از مصالح

7- مقاوم و مستحکم بودن در مواجهه با شرایط محیطی نامطلوب

8- تطبیق فرهنگی محیط داخل و نمای ساختمان با ساختمانهای سنتی

9- عملکرد صوتی خوب

10- نیاز به فضای کم کارگاهی و ایمنی بیشتر در کارگاه
 
معایب سازه های LSF

1- محدودیت در اندازه دهانه و طبقات قابل ساخت

2- نیاز به نیروی کار متخصص و حرفه ای

3- هزینه ی بالای تامین قطعات فلزی گالوانیزه در کارخانه

 

پس از تمامی این صحبت ها باید بدانید که میزان هزینه ی مصرفی برای ویلاهای پیش ساخته بسیار متفاوت است و بستگی به انتخاب شما دارد که مایل باشید چه امکانات و ویژگی هایی را در دسترس داشته باشید.

حتما از یک مهندس ناظر به عنوان مشاور در بنا کردن ویلا مشاوره بگیرید. 

توجه داشته باشید که این نوع ویلاها نیاز به نگهداری زیادی دارند چرا که بروز هر مشکلی در سقف و یا دیوارهای آن می تواند مشابه با یک ساختمان معمولی برای شما مشکل ساز شود. بنابراین همواره باید به دیوارها، پنجره ها، سیستم تهویه هوا و … مربوط به ویلاهای پیش ساخته توجه داشته باشید.

ویلاهای منطقه