خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - بابلسر   ( بین بابلسر و فریدونکنار )
چهارشنبه 31 مرداد 1397

شهرک دریاکنار شهرک مسکونی ساحلی میباشد که دارای امکانات تفریحی فراوانی است و جزو مکان های دیدنی بابلسر به شمار می رود. این شهرک در  مسیر جاده بابلسر به فریدون کنار واقع شده است. در صورتی که از تهران قصد سفر به این شهرک را داشته باشید مسافتی حدود 230 کیلومتر یعنی مدت زمان تقریبا 3 ساعت و 30 دقیقه را باید طی کنید. مسافت بین دریاکنار و بابلسر نیز تقریبا 7 کیلومتر و کمتر از 10 دقیقه می باشد.

ساخت شهرک ساحلی دریاکنار در دهه 40 تا 41 شمسی شروع شد و جزو نخستین شهرک های ساحلی در نوع خود در خاور میانه محسوب میشد. ساخت این شهرک به عهده ی شرکت آتی ساز بود که در سال 1358 به اتمام رسید و بعد از فروش بخش اعظم ویلاهای احداثی به اشخاص حقیقی و حقوقی، مالکیت کلی شهرک دریاکنار (اداره امور شهرک) از شرکت آتی ساز به نمایندگان قانونی و مالکان آن زمان شهرک دریاکنار (هیات مالکین) منتقل شد. شهرک دریاکنار خصوصی می باشد و از زمان احداث بدون کمک‌ های مالی دولت و شهرداری، بوسیله مالکین اداره می‌شود.

دریاکنار بیش از 1700 واحد ویلا و ساحل آن در حدود بیش از 2700 متر طول دارد. مساحت این شهرک در حدود 3100 کیلومتر مربع می باشد.

فضای سبز بی نظیر و چشم نواز دریاکنار که تمامی آن طراحی شده و از قبل معین شده است، نگاه هر مسافری را به خود معطوف می کند. همین فضای سبز جزو جاذبه های گردشگری دریاکنار محسوب می شود. زمانی که صحبت از جذابیت های بصری این شهرک پیش کشیده می شود شایسته است که درباره ی معماری زیبا و کم نظیر این شهرک صحبت کنیم و حسین امانت که طراح برج آزادی تهران می باشد را یاد کنیم. این معمار طرح شهرک دریاکنار را بر پایه معماری غربی تهیه کرد. زیبایی های معماری بسیاری از ویلاهای این مجموعه، نگاه هر مسافری که در گذر از جاده، آن را دیده است به خود جذب می کند. در نهایت با در نظر داشتن کمی انصاف می توانیم بگوییم شاهد چیزی جز زیبایی در این منطقه نیستیم.

شهرسازی دریاکنار از 19 خیابان تشکیل شده است. خیابان اصلی این شهرک خیابان یکم نام دارد و 1200 متر طول دارد. بهتر است بدانید که انتهای خیابان‌های زوج شهرک به دریا منتهی می شود و با سنگ هایی بزرگ پوشانده شده است. فاصله خیابان یکم تا خیابان هفدهم برابر با 1800 متر می‌باشد.

منظره جذاب و دل انگیز این شهرک به همراه فضای سبز گسترده و دریای پاکیزه و زیبا، بسیار خوشایند می باشد. ساحل دریاکنار کاملا حفاظت شده و مناسب شنا می باشد و دارای نجات غریق است. خیابان‌ های هفدهم و ششم مربوط به شنا هستند. در بهار و تابستان اغلب ساحل انتهایی خیابان هفدهم مخصوص خانم ها و ساحل انتهای خیابان ششم مخصوص آقایان می باشد. ساحل پاکیزه این ناحیه نیز فضایی دلچسب و خوشایند برای مسافران فراهم آورده است و زمانی که شرایط هر کدام از این سواحل برای شنا مساعد نباشد، ساحل دیگر از صبح تا ساعت 3 مختص بانوان و از ساعت 3 به بعد مخصوص آقایان می باشد. به جز موارد ذکر شده در انتهای خیابان یکم ( اصلی) شهرک دریاکنار، مغازه ها، رستوران ها و انواع سرگرمی های مختلف به همراه صندلی‌ های ساحلی برای مردم قرار دارد.

ورود به این شهرک مثل دیگر شهرک های مشابه برای همه ی افراد آزاد نیست. اما بعضی مالکان ویلاها، با هماهنگی قبلی ویلاهای خود را در برخی ایام اجاره می دهند و این امکان برای همه بوجود می آید که از این زیبایی های کم نظیر بهره ببرند. در صورت تمایل میتوانید برای اجاره ویلا در شهرک دریاکنار به سایت ویلاجار مراجعه کنید.

با اقامت در شهرک هایی مثل شهرک خزر شهر و شهرک دریاکنار، به دلیل نزدیکی به بابلسر و فریدونکنار، می توان با گذراندن مسیری کوتاه از جاذبه های گردشگری این 2 شهر بهره برد.

همان طور که پیش تر گفته شد می توان با اجاره یا خرید ویلا در دریاکنار، هم از آرامش و زیبایی و جذابیت این شهرک که دارای فضای سبز زیبا و معماری و ساحل کم نظیر می باشد بهره برد و در کنار آن با دسترسی آسان و نزدیک به دیگر شهرهای ساحلی، به آسانی از جاذبه های آنها لذت ببرید.