خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - بابلسر   ( جاده بابلسر به فریدونکنار )
چهارشنبه 31 مرداد 1397

خزرشهر شهرکی زیبا می باشد که در استان مازندران، جاده بابلسر به فریدونکنار واقع شده است.  شهرک خزرشهر دارای دو قسمت شمالی و جنوبی است که در دو طرف جاده واقع شده اند و به وسیله ی یک پل رو گذر به هم متصل شدند. قسمت شمالی به علت ساحلی بودن جمعیت زیادی را در بیشتر اوقات سال میزبان است.

شهرک خزرشهر در دهه 40 بعد از شهرک دریاکنار و با فضای وسیع تری توسط همایون صنعتی زاده احداث شد. نخستین کلنگ زنی و اجرای نقشه و جداسازی قطعات زمین این شهرک در سال 1342 صورت گرفت.

جاذبه های خزرشهر بسیار زیادند. آب و هوای پاکیزه و مطبوع، دریای تمیز و کم خطر و دارای بخش مخصوص شنا و فضای سبز با طراحی جذاب از ویژگی های بارز این شهرک نمونه می باشد.

ویلاهایی که در این شهرک احداث شدند هر کدام زیبایی مخصوص به خود را دارد و معماری شیک غربی برای آن ها در نظر گرفته شده و در ساخت آن با کیفیت ترین مصالح استفاده شده و به جزییات هنر معماری توجه ویژه ای شده است.

در خزرشهر ویلاها مانند روش های معمول مثل ساخت دیوار سیمانی یا حصار و ... جداسازی نشده اند بلکه این تفکیک به وسیله گل و گیاه انجام شده است.

به جز جذابیت ها وزیبایی هایی که ذکر شد در مجموعه امکانات زیادی مثل: پارک و فضای سبز، زمین ورزشی مثل فوتبال، والیبال، کافی شاپ، رستوران و… وجود دارد. ساحل بسیار زیبای سی ساید در بخش شمالی شهرک خزرشهر وجود دارد که مملو از رستورانهای با کیفیت و قدیمی مثل سلامی، سیب سرخ و ... است.

در کنار ویلاهای زیبا و مجلل شهرک خزر شهر، هتل جهانگردی خزرشهر در 500 متری دریا در این شهرک نیز واقع شده است. نمی توان این هتل را هم رده ی هتل های لوکس بدانیم اما کیفیتی در حد یک مهمانسرای خوب و قابل قبول دارد.

یکی از نکات قابل توجه درباره شهرک خزرشهر این است که ورود به آن برای همه ی افراد آزاد نیست و بدون کارت تردد امکان پذیر نمی باشد. در صورتی که جزو مالکان این شهرک نباشید می توانید به عنوان مهمان با مالکان ویلا یا به تنهایی با هماهنگی آن ها به شهرک وارد شوید که این مسئله امنیت این شهرک را تضمین می کند.

البته اجاره ویلا به افراد مورد نظر مالکان امکان پذیر است و هر ساله تعداد زیادی از افراد ویلاهای این شهرک را اجاره کرده و  از امکانات و ساحل بکر و بی نظیر و محیط امن این شهرک استفاده می کنند.

در گذشته مشکل خزرشهر مصادره ی مقدار زیادی از ساحل و زمین های اطراف آن بود که با احداث خانه توسط افرادی که صلاحیت ورود به این شهرک را نداشتند امنیت این شهرک بسیار پایین آمده بود که از سال 1374 الی 1376 با تلاش مسئولین مربوطه این منازل تخریب و امنیت این شهرک افزایش یافت.

از قوانین مهم این شهرک این است که هر نوع دخل و تصرف در نما و توسعه و تغییر ویلا یا احداث تأسیسات جدید ساختمان در اراضی محدوده خزرشهر بستگی به تایید هیأت مدیره طبق آئین نامه ساختمانی که به تأیید مجمع عمومی رسیده می باشد که بر اساس ضوابط آئین نامه که ذکر شد تصمیم گیری شده و هیأت مدیره موظف است از تصرفات غیرمجاز اکیداً جلوگیری نماید.

یکی دیگر از قوانین که برای تمامی مالکان لازم الاجرا میباشد، این است که در صورت فروش ویلای خود مراتب را کتباً به سازمان اعلام و مفاصاً حساب دریافت داشته و خریدار جدید را از وجود این تعهدات در قبال سازمان مطلع سازند.

سخن پایانی این که اگر دوست دارید برای چند روز از سال زندگی فوق العاده ای را تجربه کنید به شهرک خزرشهر سفر کنید چرا که همه ی امکانات آن در حد کشورهای حاشیه خلیج فارس است.