خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - نور  
دوشنبه 22 آذر 1395

خرید ویلای شهرکی

خرید ویلای شهرکی یک امتیاز مهم برای بیشتر خریداران ویلا در شمال کشور  است و تفاوت چندانی بین ساحلی یا جنگلی بودن آن نیست و خرید این ویلاها قوانین مخصوص به خود را دارد. فردی که قصد خرید این ویلا ها را دارد، باید قبل از خرید نسبت به شرایط آگاهی پیدا کند.

اولین نکته‌ای که به هنگام خرید ویلای شهرکی از خریدار خواسته می‌شود، احترام به قوانین شهرک و رعایت آن ها است، زیرا ویلاهای شهرکی به صورتی هستند که بین ویلاها ارتباط وجود دارد و احتمال مراوده اهالی در آن‌ها بسیار بالاست. به‌عنوان‌مثال، ممکن است قوانینی در مورد رعایت حریم خصوصی دیگران، نحوه پارک کردن و سرعت خودروها، نحوه عبور و مرور و زمان تردد و ... وضع شده باشد که معمولاً زمان خرید، به صورت کامل به خریدار گفته می‌شود و وی نیز متعهد به اجرای آنها می‌شود. پس اگر قصد خرید ویلای شهرکی را دارید به این نکته توجه داشته باشید.

یک مسئله مهم برای خرید یک ویلای شهرکی، داشتن دورنما و منظره زیبا یا دید به طبیعت واقعی است، که این مورد بیشتر در شهرک هایی که در جای بکر هستند یافت می شود. برای داشتن چشم اندازی زیبا به دنبال روستاهای ساحلی یا جنگلی باشید که علاوه بر منظره زیبا، امنیت بالایی هم دارند. اما شهرک هایی که با اهدف اقتصادی و سود آوری بالا ساخته می شوند معمولا در کنار جادهای اصلی دور از جنگل و دریا و با فضا سازی مصنوعی هستند.

موضوع مهم دیگر در انتخاب ویلای شهرکی برای خرید، کم بودن تعداد واحد های ویلایی آن شهرک می باشد.پیشنهاد میشود شهرک هایی را انتخاب کنید که بین ۱۵ تا ۲۰ واحد داشته باشند که امنیت و آسایش بیشتری را برای شما فراهم کنند.
 
مجموعا ۳ مدل ویلا شهرکی در شمال کشور وجود دارد: ویلای شهرکی نزدیک دریا ، ویلا شهرکی جنگلی ، ویلا شهرکی معمولی که هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را داراست.

در خرید ویلای شهرکی در شمال به غیر از هزینه ی خرید ویلا، هزینه های جانبی دیگری مانند هزینه سرایداری (که باید در معاملات شما با فروشندگان شهرک ذکر شده باشد که تعهد به وجود نگهبان باقی باشد آسانسور ، پارکینگ، نگهداری گل گیاه، زدن علفهای هرز و همیشه تمیز نگه داشتن نمای ویلاها از جلبک و حیوانات محلی و اهلی وجود دارد.

حتی اگر زمان اقامت شما در یک ویلای شهرکی کوتاه باشد و زمان اندکی در سال را در آن سپری کنید باید دارای حداقل طبیعت، آرامش و منظره چشم نواز باشد و دسترسی آن به مراکز خرید، درمانی،تفریحی و ... به آسانی صورت گیرد. پس بهتر است قبل از خرید ویلا در منطقه چرخی بزنید و شرایط دسترسی به امکانات را بررسی کنید، البته یک شهرک خوب دارای فروشگاه مواد غذایی ، رستوران، و سایر امکانات اولیه می باشد.

نکته مهم دیگر مبله بودن ویلای شهرکی است. این ویلاها عمدتا مبله هستند، پس باید در نظر داشته باشید تجهیزات زندگی مانند یخچال ، مبل، میز، تلویزیون و ... آن باکیفیت باشد و اگر ویلای مورد نظر مبله نبود، باید هزینه‌های مربوط به چیدمان آن را هم در نظر بگیرید.

همیشه به دنبال خرید ارزان قیمت نباشید. بسیاری از ویلاهای شهرکی دلیل استفاده از مصالح بی کیفیت شرایط مناسبی ندارند اما دارای قیمت پایینی هستند. پس بهتر است به خوبی در این باره تحقیق کنید.

قیمت انواع مختلف ویلاهای شهرکی بستگی به شرایط منطقه ای، مصالح به کاربرده شده، امکانات رفاهی، تاسیسات خاص شهرک مثل مشاعات مشترک، زمین بازی و ... دارد.

اگر امکان هزینه کردن برای یک ویلای شهرکی متناسب با موارد ذکر شده ندارید و به ویلا به چشم یک ملک سرمایه‌ای که هر سال انتظار افزایش قیمت برای آن وجود داشته باشد، نگاه نمی‌کنید می‌توانید در همان مناطق صاحب ویلا غیر شهرکی با بودجه ی پایین تر شوید. البته باید بدانید که بهترین امکانات برای شما با خرید ویلای شهرکی امکان پذیر می باشد.