خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - سلمانشهر (متل قو)  
یکشنبه 28 مرداد 1397

جمع آوری زباله ها به صورت دستی در ساختمان و انتقال آن ها به بیرون از محل سکونت باعث پخش زباله ها و پراکنده شدن بوی ناخوش در محیط می شود و علاوه بر این معایب،  باعث بوجود آمدن میکروب های بیماری زا در محیط زندگی نیز می میگردد. امروزه جمع آوری زباله ها در برخی ویلاهای لوکس، آپارتمان ها و ساختمان هایی که تعداد واحد بالایی دارند، به روش شوتینگ انجام می شود. شوتینگ یک روش غیر دستی و ماشینی است که برای راحتی و آسایش هر چه بیشتر ساکنین ساختمان های مدرن تعبیه شده و با استفاده از این روش، رعایت بهداشت به راحتی انجام می پذیرد.

ویژگی های سیستم شوتینگ زباله

  • آسایش بیشتر ساکنین و راحتی در جمع آوری زباله و پسماندها
  • یاری در حفاظت از محیط زیست و پاکیزگی بیشتر آن
  • استفاده کمتر از آسانسور و جلوگیری از استهلاک آسانسور و به دنبال آن کاهش مصرف برق
  • جلوگیری از تراوش آب از زباله های تر و در پی آن حذف حشرات موذی
  • به کارگیری نیروی انسانی کمتر نسبت به استفاده از روش سنتی

بخش های تشکیل دهنده سیستم شوتینگ زباله

کانال اصلی شوت زباله

منتقل کردن زباله ها به اتاقک زباله توسط این کانال انجام می شود. جنس این کانال استیل استنلس تیپ 304 مات و گالوانیزه است که استوانه ای شکل می باشد.
این کانال در قطرهای متنوعی تولید میشود که قطر آن وابسته به تعداد طبقات و میزان فضای در دسترس برای تعبیه شوتینگ می باشد که معمولا 50 یا 60 سانتی متر است. نحوه جایگذاری این کانال به صورت عمودی در بخش داخلی داکت سیستم شوتینگ است. برای کانالی با قطر 50 سانتی متری فضای مورد نیاز 70*70 می باشد.

کانال تقسیم کننده (سه راهی)

طراحی این کانال به صورت سه راهی می باشد و بسیار دقیق زاویه ی آن طراحی شده است. این کانال تقسیم کننده در تمامی طبقات قرار گرفته شده و دریچه شوتینگ روی این سه راهی سوار این کانال می شود.

دریچه شوت زباله

جنس این قسمت هم مانند کانال اصلی از ورق استیل استنسل تیپ 304 مات و گالوانیـزه دو جداره می باشد و قابلیت باز و بسته شدن به صورت لولایی را دارد. در بخش بیرونی دریچه، لاستیکی برای بستن درزها تعبیه شده است که با باز و بسته شدن دریچه به صورت خودکار باز و بسته می شود تا زباله به درون کانال هدایت شود.

سیستم شستشو

به دلیل عبور زباله از کانال سیستم شوتینگ به سرعت دچار آلودگی شده و باعث بوی نامطبوع و آلودگی محیط می شود. به همین دلیل شستشو و رعایت پاکیزگی مهمترین مورد در نگهداری سیستم شوتینگ زباله می باشد. سیستم شستشوی شوتینگ از سیستم پاشنده آب و محلول که نازل نام دارد و در بالاترین قسمت سیستم شوتینگ قرار دارد و تعدادی نازل دیگر در سایر طبقات تشکیل می شود. کانال ها به دو دسته ی دارای سرعت گیر و بدون سرعت گیر تقسیم می شوند. اگر کانال شما سرعت گیر نداشته باشد می تونید از پاک کننده ی فرچه ای بهره ببرید که پاکیزگی بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.

سرعت گیر

کیسه های زباله به دلیل این که از ارتفاع زیادی از بالای ساختمان رها می شوند سرعتشان افزایش پیدا می کند و امکان متلاشی شدن این کیسه ها به دلیل سرعت زیاد وجو دارد. برای جلوگیری از این اتفاق در قسمت انتهایی کانال شوتینگ، پیش از رسیدن کیسه زباله به دریچه ی انتهایی، سرعت گیر نصب می شود.

دریچه انتهایی

این دریچه دربخش انتهایی کانال تعبیه شده است و پس از خروج زباله بلافاصله بسته می شود. این دریچه باعث می شود بوی بد منتشر شده از زباله پراکنده نشود و حشرات موذی وارد کانال نمی شوند.

سیستم تخلیه هوای اتاقک زباله

این سیستم هادی هوای درون اتاقک زباله به بیرون است که جنس آن ورق 0.6 میلیمتر گالوانیزه است و به طور معمول قطر آن 30 سانتی متر می باشد.

کاور صداگیر

ورود کیسه زباله به داخل کانال و برخورد با آن، موجب ایجاد صداهایی می شود که باعث مزاحمت است. با نصب کاور بر روی بخش بیرونی کانال از منتقل شدن صدا به بیرون از کانال جلوگیری می کنیم.

ساپورت

کانال های شوتینگ و تخلیه هوا که در مورد آن ها توضیح دادیم به وسیله ساپورتها نگه داری می شوند. این ساپورت ها متشکل از تسمه آهنی 2.5 میلیمتری به عرض 3 سانتی متر می باشد.

کامپکتور

کامپکتور وسیله ای به منظور کم کردن حجم زباله های جمع آوری شده و آسانتر شدن حمل آن می باشد.