خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - نمک آبرود   ( نمک آبرود )
شنبه 20 مرداد 1397

شهرک توریستی نمک آبرود در نزدیکی شهر چالوس واقع شده و با آن فاصله ای حدود 12کیلومتر دارد. این شهرک به دلیل جاذبه‌ها و تفریح‌های بسیاری که دارد از جمله بلندترین تله کابین ایران، جزو پرمسافرترین شهرک‌های شمال است. نمک آبرود دارای مساحت حدود 650 هکتار می باشد. بخش شمالی نمک آبرود به دریای خزر و بخش جنوبی آن به ارتفاعات مدوبن (از ارتفاعات رشته کوه های البرز) منتهی می شود.

پارک جنگلی بنفشه و شمشاد در شمال این شهرک با مساحت حدودا 200 هکتار، مناظر چشم نوازی را در این بخش از مجموعه پدید آورده است. همانطور که گفته شد در بخش جنوبی شهرک نمک آبرود هم، ارتفاعات مدوبن به شکل جنگلی انبوه و با جاذبه های دیداری کم نظیر قرار دارد.

ساخت شهرک نمک آبرود برپایه ی دو هدف کلی شکل گرفت:

  - بوجود آوردن یک شهر اقامتگاهی – تفریحی برای جذب افرادی که در شهرستانهای چالوس و نوشهر سکونت نداشتند. (تفرجگاهی برای گردشگران)

  - جلوگیری از تمرکز جمعیت در شهرهای نوشهر و چالوس

با توجه به این اهداف ساخت شهرک نمک آبرود تایید شد. جمعیت کل تمامی ویلاها، آپارتمان ها و هتل و متل قریب به 20000 نفر تخمین زده شد. اکنون این شهرک جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر دارد، با توجه به این که در شهرک نمک آبرود بیشتر خانه ها مختص تعطیلات در نظر گرفته شده اند و جمعیت این مجموعه غیر ثابت می باشد.

مناطق مسکونی 5 گانه شهرک نمک آبرود دارای وسعتی نزدیک به 230 هکتار می باشد. منطقه چهارم در بخش جنوبی منطقه یکم واقع شده است. منطقه پنجم هم در بخش کناری جنوب شرقی و در بخش پایانی جنوب شهرک نمک آبرود قرار دارد و هرکدام از محله های ذکر شده  یک مرکز دارند.

شهرک تفریحی و گردشگری نمک آبرود از دو بخش اصلی شهرسازی و گردشگری تشکیل شده است.

بخش شهرسازی

در شهرک توریستی نمک آبرود طبق طرح ارائه شده، 220 هکتار از مساحت کل این مجموعه با جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر جهت اقامت دائمی و فصلی ساکنین به منظور شهر سازی در نظر گرفته شده است. معابر ورودی محلات مسکونی از سایر نقاط شهرک جدا شده‌ است.

بخش گردشگری و امکانات تفریحی

در کناره ی بخش جنوب شرقی شهرک نمک آبرود، بلندترین تله کابین کشور وجود دارد. این تله کابین بی نظیر در سال 1372 با کوشش کارشناسان ایرانی ساخته و شروع به کار کرد. پس از سوارشدن به تله کابین نمک آبرود 12 دقیقه در ارتفاع 970 متری قرار دارید که پس از طی مسیر به قله کوهستان مدوبن با دید منظره ی چشم نواز سراسرنمای جنگل و دریای خزر می رسید.

سورتمه، پل معلق، پینت بال، زیپ لاین، کارتینگ، زمین تنیس، دریاچه مصنوعی با پدال، پیست دوچرخه سواری خانمها و آقایان، پاور هنگ گلایدر، زمین اسکیت، اسکای واکر، شهر بازی کودکان، پرواز با هواپیمای دو نفره، مراکز خرید، رستورانها، غرفه های بوتیک لباس و صنایع دستی، عکاسی ، آرایشگاه و در آخر مرکز تفریحات ساحلی جزو امکانات این مجموعه تفریحی به شمار میرود، که شما می توانید در آن، محیطی دوستانه، لذت بخش و شاد داشته باشید.

پروژه های در دست اقدام در آینده ای نزدیک شامل تفریحات آبی و دریایی بیشتر، افزایش مساحت پارک تفریحی بنفشه، شهربازی بی همتا و ... می باشد.

مسیر دسترسی به نمک آبرود

از هر مبدایی به جاده چالوس بروید و بعد از رسیدن به شهر چالوس، پس از گذراندن مسیر 13 کیلومتری چالوس- نمک آبرود به این شهرک تفریحی - مسکونی زیبا می رسید.