خرید ویلا، زمین - باغ

تهران - لواسان  
یکشنبه 14 مرداد 1397

امروزه یکی از مهمترین نکات ساخت ویلا و فروش بهتر آن، معماری و طراحی ویلا می باشد و بیشتر خریداران به دنبال ویلای شیک تر و جذاب تر می باشند و می خواهند با سرمایه ای که در دست دارند زیباترین و در عین حال با کیفیت ترین ویلا را خریداری کنند و تعداد کمی از خریداران به ظاهر ویلا توجهی ندارند. این موضوع موجب بوجود آمدن رقابت در بین سازندگان ویلا شده است.

معماری ویلا تا حدی در خرید و فروش ویلا موثر است که امروزه بیشتر سازندگان شناخته شده و مطرح ویلا، برای بهتر شدن نتیجه با یک مهندس طراح از ابتدا تا انتهای پروژه همکاری می کنند.

معماری رشته ای است که در آن هنر و مهندسی در هم آمیخته است و گرایش آن به هنر بیشتر است. یک مهندس معماری قابلیت این را دارد که به نحوی طراحی ویلا را انجام دهد که هم موجب آرامش ساکنان آن ویلا شود، هم قدرت فروش ویلا را به دلیل جذابیت بصری آن افزایش دهد. این گونه ویلاها در مقایسه با ویلاهای فروشی که در مدت زمان کوتاه و بدون نظارت طراح ساخته شده است، طرفداران بیشتری دارد.

اگر معمار از دانش خود استفاده کند و ویلا را اصولی طراحی کند، در کنار آن با انتخاب رنگ مناسب، لوازم خانه نوع چیدمان آنها در کنار یک طراحی بی نقص و اصولی برای نمای خارجی ویلا، فروش در مدت زمان بسیار کوتاه را برای آن ویلا تضمین کند.

پس تفاوت یک مهندس معمار و فردی که این هنر را ندارد در این مسئله است که فرد عادی استفاده اصول مهندسی را بدون تلفیق آن با هنر به تنهایی را کافی می داند.

در  زمان های گذشته ساختمان ها معمولا از خشت و سنگ ساخته میشدند که این باعث میشد دیوار ها با ضخامت بالا و قطور باشند. در آن زمان استفاده از اسکلت های آهنی خیلی مرسوم نبود و جایگزین آن، چوب های محکم و سخت بود که در ساخت سقف و به عنوان ستون استفاده میشدند.

این ساختمان ها بدون هیچ اسکلتی ساخته می شدند و ساخت آن ها با استفاده از مصالحی مثل خشت و سنگ و ... انجام میگرفت که اکثر این ساختمان ها پس از گذشت سال های زیاد هنوز سالم و پا برجا هستند.

امروزه از روش های زیادی برای زیبا سازی فضای داخلی و خارجی ویلا استفاده می شود که برخی از آن ها مثل نما سازی با سنگ و آجر، الهام گرفته از نحوه ی ساخت و ساز بناهای قدیمی است.

روش های زیادی برای زیبا سازی نمای داخلی ویلا وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

- زیبا سازی داخلی با کاغذ دیواری و پتینه

- رنگ آمیزی اصولی از موثرترین موارد در زیباسازی داخلی

- استفاده از مبلمان زیبا و مناسب

- توجه ویژه به نور داخلی ویلا(به اصطلاح نورگیر بودن ویلا)

 

معماری ویلا در فروش ویلا تاثیر بسزایی دارد و در صورتی که معماری ویلا حرفه ای و اصولی باشد که باعث زیبا دیده شدن ویلا شود، به طور حتم باعث فروش سریعتر آن ویلا می شود، اما اگر معماری ساختمان یا ویلا ضعیف باشد و جذابیت بصری نداشته باشد مشتری زیادی خواهان آن ویلا نمیشود، پس معمار باید در فضا سازی، رنگ آمیزی، نمای بیرونی و داخلی ویلا و محوطه سازی ویلا بسیار توجه داشته باشد تا موجب جذب مشتری برای ویلا شود.

 

در کل فروش ویلا مبله و فرنیش کامل در مقایسه با ویلاهای معمولی جذابیت بیشتری دارد و مشتری را در خرید ویلا مصمم تر میکند.

ویلاهای منطقه