خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - نوشهر  
یکشنبه 07 مرداد 1397

امروزه با افزایش سبک زندگی شهر نشینی در اغلب شهرهای بزرگ و صنعتی ایران مثل پایتخت، خانه های ویلایی کمتر مشاهده می شود. زندگی شهر نشینی و آپارتمان نشینی باعث شده که تمامی ساکنین یک آپارتمان از حیاط و باغچه ی مشاع استفاده کنند و حس خوبی که زندگی در خانه های ویلایی القا میکرد را نچشند.

به این خاطر است که تا تعطیلی پیش می آید همه هجوم به مسافرت و سفر به شهرهای شمالی و خوش آب و هوا می برند.

برخی افراد ترجیح می دهند ویلا نوساز یا ویلا بازسازی شده در شمال کشور که دارای آب و هوای مطبوعی باشد، خریداری کنند تا برای استراحت و عوض کردن آب و هوا چند روزی در آن جا سکونت داشته باشند. اما برخی افراد مایلند ویلا یا ویلا باغ نزدیکی به محل زندگیشان داشته باشند، برای مثال افراد پایتخت نشین که تمایل به خرید ویلا در کردان، لواسان و ... دارند.

این ویلاهای خریداری شده در صورتی که قدیمی ساز باشند، نیاز به بازسازی دارند و باید قبل از استفاده و ورود به آن، کمی اوضاع را مرتب کنیم و سر و سامان بدهیم. البته به جز بازسازی داخلی مثل نو کردن لوله کشی ویلا و ... می توانید دستی هم در ظاهر ویلا ببرید و آن را نو سازی کنید.

اگر ویلا باغ خریداری کرده باشید، مناسب ترین دکوراسیون یک ویلاباغ  زنده بودن آن است که می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

- به کاربردن لمینیت

- استفاده از گیاهان طبیعی برای مثال حتی در سرویس بهداشتی

_استفاده از پنجره های نور گیر بزرگ

و ...

نکاتی درباره بازسازی ویلا های شمال

اگر مایل به خرید ویلا در شمال باشید، باید بدانید به دلیل رطوبت و باران گیر بودن منطقه، این ویلاها در مدت زمان کمتری نیاز به بازسازی پیدا می کنند. این رطوبت باعث می شود تاسیسات و لوله ها و کابینت آشپزخانه ها  زودتر دچار پوسیدگی شوند. در ضمن باید بدانید رنگ کردن دیوار ویلا در شمال زودتر از سایر مکان ها نیاز به تمدید پیدا می کند و اگر ویلا شما کاغذ دیواری باشد زود به زود باید عوض شود.

بهتر است در شهرهای شمالی از مصالح مقاوم تری استفاده کنید. همچنین مصالحی که تا حد ممکن ضد آب باشند و به راحتی زنگ نزنند و مقاومت بالایی در مقابل رطوبت داشته باشند.

برای بازسازی ویلای شمال خود می توانید از کاغذ دیواری های با جنس پی وی سی که از مقاومت بالایی برخوردار هستند استفاده کنید.

همچنین می توانید پنجره های بزرگ شیشه ای برای آن تعبیه کنید که نمای خوبی از فضای بیرون را برای شما به ارمغان بیاورند.

همچنین اگر ویلای شما یک حیاط بزرگ داشته باشد جای مانور زیادی دارید. می توانید با استفاده از خدمات فضا سازی  یک فضای سبز برای حیاط خود در بیاورید.

همچنین با استفاده از چند درخت مختلف از جمله نارنج در شمال و کاشت گل های مختلف زیبایی خوبی را برای حیاط منزل خود به ارمغان بیاورید.

یک آلاچیق چوبی هم ایده بسیار خوبی است اما به دلیل رطوبت باید از آلاچیق های ضد آب و همچنین با جنس های مقاومی این کار را انجام دهید که بتوانید در یک عصر تابستانی با خانواده از طبیعت خوب ویلای خود لذت ببرید.

نحوه محاسبه هزینه بازسازی ویلا

محاسبات هزینه بازسازی ویلا بسیار بستگی به این دارد که چند درصد ویلای خود را بازسازی کرده اید.

اگر بازسازی محدود به آشپزخانه و بازسازی کابینت های آن باشد مطمئنا هزینه بسیار کمتری خواهد داشت، همچنین در ویلاهای قدیمی که تاسیسات قدیمی دارند بهتر است که یک بازسازی کلی تاسیسات انجام شود.

در این صورت ممکن است که کمی هزینه های شما زیاد شود. اما تا سال ها راحت هستید و آرامش دارید و گاه و بیگاه با خراب شدن لوله ها، برق کشی ها و … آرامشتان بهم نخواهد خورد و هزینه های خرد با اعصاب خردی های زیاد نخواهید داشت.