خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - ایزدشهر  
شنبه 06 مرداد 1397

شیرآلات از لوازم پر استفاده در آشپزخانه، سرویس ها و حمام ویلا می باشد و آشنایی با انواع و کاربردهای آن و انتخاب صحیح آن برای قرار دادن در بخش های گوناگون ویلا اهمیت بسیار زیادی دارد.

در ویلاهای فروشی، لوازم گوناگونی به خصوص در زمینه شیرآلات استفاده می کنند که در صورتی که با انواع و جنس آن ها آشنایی داشته باشید می توانید به کیفیت ویلا و ارزش خرید آن ویلا، پی ببرید.

پس در صورتی که به مصالح و لوازم به کار رفته در ویلا توجه مضاعفی داشته باشیم، با در نظر داشتن این جزئیات می توانیم با مناسب ترین قیمت یک ویلای مهندسی ساز تهیه کنیم.

بهتر است بدانید خرید ویلا در شهرک های برند و شاخص شمال بسیار مناسب تر از ویلاهای درجه دو است که بین سازندگان آن رقابت شدیدی وجود دارد.

شیرآلات

شیرآلات جزو لوام اصلی در مرحله نازک کاری ساخت ویلا می باشد و وجود آن برای آسایش و رفع نیازهای روزمره ساکنان ویلا الزامی است.

ویژگی های شیرآلات

شیرآلات غالبا از آلیاژ برنج یا سرب خشک ساخته می شوند و اغلب در روکش‌ با هم تفاوت دارند که این تفاوت، موجب گوناگونی ظاهر آن ها می شود.


مناسب ترین جنس شیر آلات

سرب خشک که در ساخت شیرآلات به کاربرده می شود پس از مدتی دچار خوردگی شده و از نظر بهداشتی هم مضراتی را به همراه دارد به همین دلیل مورد تایید بهداشت نمی باشد. به همین دلیل استفاده از شیرهای برنجی که مرغوبیت بیشتری هم دارند، در متریال ساختمان بهتر است.

مدتی قبل، سازمان استاندارد جهانی اعلام داشت که همه ی قسمت های فلزی مورد استفاده در ساخت شیرآلات بهداشتی، به جز دستگیره باید از آلیاژ برنج ساخته شده باشد.

روکش

انواع مختلفی روکش برای شیر آلات وجود دارد که شامل:

برنج، برنز، مس و استیل میباشد که اگر از استیل استنلس اصل استفاده شود بسیار عالی است، به این دلیل که:

مقاومت بالاتری در برابر پوسیدگی دارد.

ظاهرش به گونه ای است که لکه‌ های آب درآن کمتر نمایان می شود.

زیبایی بیشتری برای ویلا دارد.

انواع شیرآلات به کار رفته در ویلا

شیرآلات ساده

شیرآلات کلاسیک

شیرآلات اهرمی

شیرآلات پدالی

شیرآلات اتوماتیک(چشمی)

شیرآلات ساده

این نوع شیرآلات، تنها برای کنترل جریان آب جایگذاری می شود و مخلوط کردن آب سرد و گرم که مخصوص به شیرهای مخلوط می باشد را انجام نمی‌ دهد.

شیرهای اهرمی

شیرهای اهرمی به دو نوع ایستاده و دیواری تقسیم می شوند که  از نوع ایستاده اغلب در روشویی و سینک ظرف‌ شویی استفاده میشود و نوع دیواری معمولا در حمام و توالت ویلا به کار برده میشود. البته در بعضی موارد نوع دیواری در روشویی و سینک ظرفشویی هم استفاده می شود.


شیرآلات اتوماتیک(چشمی)

در این نوع شیرآلات، سیستمی وجود دارد که می تواند هوا را داخل آب کرده و آب را به صورت حباب به بیرون انتقال دهد که این کار موجب صرفه جویی در مصرف آب می شود.

 

شیرهای کلاسیک

شیرهای قدیمی و واشری در این دسته قرار می گیرند که امروزه بسیار کم‌ تر از قبل کاربرد دارند.

نکات مهم برای خرید شیرآلات ویلا

معمولا شیرآلات یک دست کامل یا کلی یافت می شود که این یک دست شامل:

شیر توالت

شیر‌ حمام

شیر‌ روشویی

شیر‌سینک ظرفشویی می‌ باشد.


اگر قصد خرید شیرآلات دارید، در مرحله اول باید نوع آن را مشخص کنید، سپس به محل نصب شیرآلات در ویلا توجه کنید.

امروزه بیشترین استقبال مردم از شیرآلات اهرمی می باشد و بیشترین میزان مصرف مربوط به شیرآلات اهرمی است.

اگر به صرفه‌ جویی در مصرف آب اهمیت می دهید، باید از شیرهای پدالی و چشمی در ویلا استفاده کنید و اگر پایین بودن قیمت شیرآلات خریداری شده برای شما اهمیت دارد و به آسانی طریقه استفاده از آن توجهی نداشته باشید، از شیرهای واشری استفاده کنید.

اگر در بازار جستجو کنید شیرآلات تک اهرمی را مشاهده می کنید که قابلیت جدا شدن سر شیر (شلنگی) را دارند و در آشپزخانه استفاده می شوند و شیرهای تک اهرمی ایستاده وجود دارد که برای روشویی و دیواری‌ های اهرمی که برای سرویس بهداشتی مناسب هستند.