خرید ویلا، زمین - باغ

تهران - لواسان  
یکشنبه 31 تیر 1397

سیستم گرمایشی و سرمایشی یکی از مهمترین مواردی است که باید زمان انتخاب ویلا به آن توجه کرد. نکات زیر پیرامون موضوع سیستم سرمایش و گرمایش، بهتر است در هنگام خرید و فروش ویلا در نظر گرفته شود:

متراژ ویلا

همیشه در انتخاب سیستم گرمایشی و سرمایشی به متراژ ویلا و نحوه ی تابش خورشید توجه کنید. انتخاب اولیه ی بسیاری از افراد برای سیستم سرمایشی منزل مسکونی، اسپیلیت است، اما متراژ ویلا معمولا بزرگتر از منزل مسکونی است پس اگر بخواهیم یک سیستم مناسب برای محیطی به وسعت ویلا انتخاب کنیم به سادگی‌ نمی‌توان به انتخاب یک مورد بسنده کرد. 

میزان رطوبت هوا

اگر برای مثال شما صاحب ویلا در شمال کشور که محیطی مرطوب است باشید، این رطوبت بخش لاینفک ویلاست. پس با دانستن این موضوع، باید از سیستم‌ هایی استفاده کنیم که توانایی آن را داشته باشد تا دمای داخلی را به حد نرمال حفظ کند و کاهش دهنده رطوبت فضای داخلی باشد. مثلا کولر آبی که نه تنها رطوبت محیط را کاهش نمی‌دهد بلکه بر آن می‌ افزاید انتخاب مناسبی برای محیط‌ های مرطوب مثل شمال نمی باشد.

هزینه‌ های جاری

باید توجه کنید که تنها هزینه ی مورد نیاز شما، هزینه ی اولیه خرید سیستم نیست و علاوه بر آن ممکن است نگهداری از دستگاه خریداری شده شما هم هزینه داشته باشد مانند تعویض فیلتر که به این هزینه ها، هزینه‌ های جاری می گویند. حتی المقدور دستگاه‌هایی را خریداری کنید که مصرف انرژی نسبتا پایینی دارند و یا هزینه تعمیر آنچنانی ندارند.

مجزا بودن هر قسمت ویلا

در صورتیکه متراژ ویلا زیاد باشد و دارای اتاق ها و قسمت های مختلف باشد، باید امکان تنظیم دمای جداگانه برای هر قسمت فراهم باشد، پس انتخاب دستگاهی که به صورت یک‌ پارچه تمامی قسمت‌ ها را گرم یا سرد می‌کند با صرفه و مناسب نیست.

 صدای دستگاه ها

همه ی ما برای به دست آوردن آرامش بخشی از زمان خود را در ویلا میگذرانیم، پس باید توجه داشته باشیم دستگاهی که برای سرمایش یا گرمایش ویلا استفاده می کنیم حداقل صدا را تولید کند.

کولر اسپیلت

با توجه به متراژ ویلاها که معمولا بزرگ هستند، انتخاب اسپیلت چندان مناسب نیست زیرا یک اسپیلت برای محیط های بزرگ پاسخگو نمی باشد. احتمالا این فکر به ذهن شما خطور میکند که در صورت استفاده ی همزمان از چند اسپیلت دما به همان صورتی که شما دوست دارید تنظیم می شود، اما بهتر است بدانید با استفاده از چند اسپیلت به طور همزمان به دلیل مصرف بالای برق، هزینه های جاری بسیار بالایی را متحمل می شوید.

داکت اسپیلت کانالی

انتخاب داکت اسپیلت‌ ها هم معایبی دارد و بهترین گزینه نیست. تعدادی از معایب این دستگاه ها:

 - نیازمند کانال کشی‌های دقیق و زیاد

- صدای بسیار بالا

- عدم توانایی در تنظیم نمودن جداگانه ی دمای هر قسمت که این موضوع هم شما را برای تنظیم مناسب دما محدود می‌کند و هم موجب افزایش برق مصرفی می شود.

چیلر و فن کویل

چیلر دستگاهی است که موجب کاهش رطوبت محیط می‌ شود و جزو کم‌ صدا ترین سیستم های ممکن است. چیلر، یونیت و دستگاه خارجی است و فن کویل‌ ها که یونیت‌ های داخلی هستند به آن اتصال دارند، پس در صورتی که در هر قسمت به صورت جداگانه یک فن کویل تعبیه کنید، می توانید به صورت مستقل دمای هر قسمت را تغییر داده و یا در هنگام کار کردن سیستم در سایر بخش ها، تهویه یک قسمت را خاموش کنید. درست است که چیلرها را به عنوان دستگاه سرمایشی می شناسیم اما با افزودن مواردی مثل بویلرها می‌ شود آن را به یک سیستم گرمایشی تبدیل کرد و از آن به شکل دو منظوره استفاده کرد. چیلر جزو تهویه‌ های مرکزی قرار دارد و این بدان معناست که با سرد شدن سیال در یونیت مرکزی و انتقال سرما حاصل با کمک گرفتن از لوله‌ها و کانال‌ هایی که در تعبیه شده اند، کل محیط ویلا به دمای مورد نظر می رسد.

شوفاژ

شوفاژ یا حرارت مرکزی سیستمی است که به منظور تولید گرما در منازل و ویلا استفاده میشود. در این سیستم گرمایشی، گرما در شوفاژ خانه تولید می شود و به وسیله لوله های رفت و برگشت به رادیاتور‌ها در دیگر نقاط ساختمان منتقل می‌شود. البته به دلیل نیاز به شوفاژ خانه اغلب در ویلا از این وسیله گرمایشی استفاده نمی شود و موارد استفاده ی آن بیشتر آپارتمان ها می باشد.


انتخاب سیستم تهویه نامناسب برای ویلا باعث بروز مشکلات زیادی در آینده می شود، سعی کنید با توجه به موارد ذکر شده، بهترین سیستم سرمایشی و گرمایشی را برای ویلا خود تهیه کنید.

ویلاهای منطقه