خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - سرخرود  
شنبه 30 تیر 1397

ویلاهای پیش ساخته  

 طی سال های اخیر در صنعت ویلا سازی، روشی نوین بوجود آمده است که به وسیله ی آن به جای استفاده از روش های قدیمی و مرسوم ساخت و ساز، از ویلاهای پیش ساخته استفاده می شود. این سازه ها با این ایده بوجود آمده اند که افرادی که بودجه ی کافی برای ساخت ویلا مورد علاقه خود ندارند، می توانند با بودجه ای که در دست دارند ویلا مورد علاقه خود را بسازند. یا در مکان هایی که اجازه ساخت ویلا وجود ندارد، از این ویلاهای قابل حمل استفاده شود.

به طور کلی به سازه ی آماده و قابل حمل، سازه ی پیش ساخته می گویند. کاربرد این نوع سازه ها در ساخت انواع ساختمان های مسکونی و ویلا می باشد که به سرعت به محبوبیت فراوانی دست پیدا کردند.

تاریخچه

اولین بار که از سازه های پیش ساخته استفاده شد، ساختمانی است که به قلعه شهرت پیدا کرده و در سال ۱۱۶۰ ساخته شده است. پس از آن در قرن ۱۶ در هند و در قرن 19 در امریکا برای سربازانی که از جنگ جهانی باز میگشتند مورد استفاده قرار گرفت.

انواع ویلاهای پیش ساخته:

برای استفاده از سازه های پیش ساخته برای ویلا، ابتدا باید نوع سازه پیش ساخته خود را بر اساس قیمت و سلیقه شخصی انتخاب کنید. در این انتخاب باید به مواردی مثل مقررات محلی، شرایط حمل و نقل، آب و هوا و ... توجه بسیاری داشته باشید.

ویلای دوبلکس پیش ساخته:

تعداد زیادی از افراد در زمان خرید ویلا در شمال، به ظاهر ویلا بسیار اهمیت می دهند و تعداد زیادی از همین افراد به ویلاهای دوبلکس علاقه ی زیادی دارند که برای به دست آوردن نوع سازه ی مورد علاقه شان میتوانند از ویلاهای پیش ساخته استفاده کنند.

کانکس پیش ساخته :

چنانچه شما جزو افرادی هستید که در خانه ای بزرگ سکونت دارد و فقط به مکانی برای گذراندن تعطیلات خود فکر می کنید، می توانید از این نوع سازه برای ویلا خود استفاده نمایید. با استفاده از این نوع ویلای پیش ساخته میتوانید در مقدار انرژی مصرف شده صرفه جویی کنید. وزن این ویلاها بسیار کمتر بوده و قابل حمل می باشد. متراژ این نوع سازه پیش ساخته از ۶۰ الی ۱۵۰ متر مربع می باشد.

ویلاهای متوسط پیش ساخته:

همان طور که از نام این سازه پیداست برای افرادی که تنها زندگی می کنند استفاده از این نوع ویلای پیش ساخته مناسب است. معمولا یک طبقه و یا ۱٫۵ طبقه هستند و متراژ آن ها بین ۲۰ الی ۸۰ متر مربع هستند. درست است که این ویلا دارای متراژ کوچکی می باشند اما از کوچکترین قسمت های آن هم به بهترین نحو استفاده شده است.

ویلاهای کوچک پیش ساخته:

اگر فضایی که می خواهید ویلای پیش ساخته خود را در آن بنا کنید کوچک باشد و شما بودجه ی زیادی نداشته باشید، می توانید از این نوع سازه استفاده کنید که معمولا دارای مساحت کمتر از ۲۰ متر مربع می باشد، و برای هر قسمت به طور جداگانه استفاده می شود. می توانید اطمینان داشته باشید که در این نوع سازه موارد ایمنی به خوبی رعایت شده است.

انواع ویلاهای پیش ساخته از نظر روش ساخت و ساز:

سازه های قاب چوبی

نوعی از این سازه های پیش ساخته وجود دارد که از جنس چوب ساخته شده و بیشتر استفاده از آن در کشور انگلستان می باشد و در ایران استفاده ی زیادی ندارد. در ساخت این نوع سازه، پس از انجام برش های مورد نیاز، در کارخانه ها کنار هم چسبانده می شوند و به دست مصرف کنندگان می رسد. این نوع سازه قیمت بیشتری نسبت به دیگر انواع دارد که دلایل آن به شرح زیر می باشد:

صرف وقت و کار بیشتر روی این نوع سازه در کارخانه

هزینه حمل و نقل بالاتر به علت حجم و جرم بیشتر سازه ها

برای استفاده از این نوع سازه شما تنها باید از یک وسیله حمل و نقل خوب استفاده کنید تا در چند روز به ویلای پیش ساخته خود برسید. چون این سازه ها از پیش به یکدیگر مونتاز شده اند زمان کوتاهی برای ساخت آن ها طول می کشد.

سازه های از پیش برش داده شده

اگر بخواهید یک ویلا بسازید، باید از یک نجار کاردان و حرفه ای کمک بگیرید تا بخش های مورد نیاز مختلف را برش دهد. می توانید در این مرحله از این سازه های از پیش برش داده شده استفاده کنید که موجب میشود در زمان و هزینه ی مصرفی صرفه جویی کنید. بهتر است بدانید کیفیت این نوع سازه ها به سازنده و کارخانه ی تولید کننده آن بستگی دارد.

سازه های آماده و پوشیده شده

به سازه ای که در کارخانه تمامی المان های مورد نیاز مثل عایق کاری سازه، نصب در و پنجره و در بعضی موارد انجام تاسیسات اولیه و … انجام شده باشد، سازه ی آماده و پوشیده شده می گویند. به دلیل راحتی استفاده از این نوع ویلای پیش ساخته و صرف زمان بسیار کمتر، بدون شک قیمت این نوع سازه بیشتر از انواع مشابه می باشد اما از هر زاویه ای که نگاه کنید، استفاده از آن برای شما بهتر است. در صورتی که از این سازه استفاده کنید به طور تقریبی ۸۰ درصد از مراحل ساخت ویلا شما به پایان رسیده است.

سازه های مدولار

سازه های مدولار یا جعبه های آماده نوع دیگری از سازه های پیش ساخته است که برای ویلا استفاده می شود. این نوع سازه طرفداران بسیاری پیدا کرده است و شما طبق سلیقه خود، قادر هستید تغییراتی در آن بوجود بیاورید وگرنه این ویلا از هر نظر کامل و آماده ی استفاده می باشد.

سازه های LSF

حروف اختصاری LSF از کلمات Light Steel Frame به معنای قاب های سبک فولادی تشکیل شده است. ویلاهایی که با LSF ساخته می شوند متشکل از دیوارها، سقف و کف می باشند که ماهیت اصلی آنها پروفیل های فولادی سرد نورد شده است. بیشترین عاملی که ویلاهای LSF به شدت با استقبال مواجه شده اند، استحکام و مقاومتی است که در برابر زلزله دارند. این نوع ویلاها به دلیل یکپارچگی اجزای تشکیل دهنده و وزن پایین خود، مناسبترین عملکرد را در برابر نیروهای وارد شده از زلزله نشان می دهند. اما به دلیل همین ویژگی های مثبت به علاوه قابل حمل بودن آن، قیمت بیشتری نسبت به دیگر سازه های از پیش ساخته دارند.