خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - نوشهر  
یکشنبه 17 تیر 1397

هر ویلا علاوه بر زیبایی نیاز به محافظت دارد. در بسیاری از ویلاها پنجره هایی نصب می شود که از موارد لازم ساخت هر ویلایی می باشد. پنجره در ویلا اغلب نیاز به حفاظ دارند تا باعث جلوگیری از اتفاق افتادن خطراتی مثل ورود غیر مجاز به منزل، دزدی و دیگر موارد مشابه جلوگیری کنند که برای این منظور حفاظ پنجره استفاده می شود. حفاظ پنجره ویلا، علاوه بر ظاهری زیبا، کاربرد های زیادی مانند حفظ حریم داخلی، کنترل گرما و نور ورودی را بر عهده دارند. حفاظ پنجره ها انواع مختلفی دارد که در ادامه ویلاجات اطلاعاتی در این باره به شما می دهد.

اجزای تشکیل دهنده حفاظ پنجره ویلا

ریل ها: ریل نام زواری که در بالاترین و پایین ترین قسمت حفاظ قرار دارد و در حقیقت حاشیه شیار های حفاظ را تشکیل می دهند.

شیارها: شیارها نوارهایی از چوب یا سایر موادی هستند که حفاظ با آن ساخته می شود. با فاصله مشخصی کنار هم قرار می گیرند و ساختار و شکل حفاظ را تعریف می کنند.

تنظیم کننده شیارها: به قسمت میله ای شکل که از مرکز به شیارها متصل است و  به صورت عمودی در میان پانل های حفاظ قرار گرفته تنظیم کننده شیار می گویند. کاربرد آن تنظیم شیب و شرایط قرار گیری شیارها به صورت متحدالشکل و کنترل نور و هوای ورودی می باشد.

زوار داخلی: به زواری عمودی که هنگام بسته شدن حفاظ، روی هم قرار گرفته و سبب جفت شدن پانل ها می شود زوار داخلی گفته می شود.

پنجره و در کل هر حفاظی که برای پنجره مورد استفاده قرار میگیرد باید یکسری استاندارد ها داشته باشد و برخی نکات در طراحی آن حتما رعایت شود. یکی از این نکات تنظیم بودن نور وارد شده به داخل از حفاظ و داشتن دید کافی با وجود حفاظ به دنیای بیرونی ویلا یا خانه است. این حفاظ ها باید طوری طراحی و نصب شوند که نورگیری خانه و ویلا از بین نرود و علاوه بر داشتن دید کافی، نورگیری لازم را نیز داشته باشیم.

انواع حفاظ پنجره ویلا

حفاظ استیل:

حفاظ پنجره استیل در طراحی دکوراسیون داخلی می تواند بسیار موثر باشد یعنی با طراحی های مختلفی که بر روی آن انجام می شود میتوان از آن به عنوان وسایلی برای بهتر و شیک تر کردن منزل استفاده کرد.برای محافظت از ورود به ویلا و خانه می توانید از دوربین مدار بسته استفاده کنیم، اما این وسیله جلوی ورود فرد مزاحم را نمی گیرد و فقط تصویر آن ها را ضبط می کند. اما یکی از وسایلی که می تواند از ورود فرد غیر مجاز جلوگیری کند، حفاظ استیل است.

مرسوم ترین کاربرد حفاظ استیل به منظور افزایش امنیت مراکز مختلف مثل ویلا، خانه و ... در کنار شکیل بودن آن می باشد. این حفاظ با هزینه ای مناسب و زیباترین شکل ظاهری و در کمترین زمان ممکن بر روی درب و پنجره و شیشه های نمای اصلی ویلا و خانه قرار می گیرد و چون داخل این حفاظ های استیل از میلگرد آجدار استفاده می شود امنیت آنها را 3 برابر می کند، به صورتی که اغلب سارقین پس از مشاهده حفاظ استیل روی درب و پنجره یک ویلا، از دستبرد زدن به آن مکان منصرف می گردند.

حفاظ های آکاردئونی:

این نوع از حفاظ ها سیستمی تاشو دارند و به صورت آکاردئونی باز و بسته می شوند. حفاظ های آکاردئونی مناسب برای پوشش بخش های خارجی سطوح وسیعی از شیشه و درب ها هستند.

حفاظ های باهاماس (برمودائی):

جنس آن ها اغلب از چوب، وینیل یا فلز است و در بخش خارجی پنجره ها نصب می شوند و در برابر بادهای شدید، جنبه محافظتی دارند. این نوع حفاظ ها زمان باز شدن از قسمت لبه بالایی بسته می ماند و فقط از لبه پایین به سمت بالا و به شکل سایبان باز می شود.

مزایا: 

- مقاومت در برابر رطوبت (عدم پوسیدگی و ترک خوردن در رطوبت)

- مقاومت در برابر آتش

- مطابقت با انواع سبک و رنگ های دکوراسیون

معایب:

- جذب سریع گرد و غبار

- نیاز به نظافت مداوم

حفاظ های جالیزی:

حفاظ های جالیزی دارای شیارهایی پهن به عرض ۴ الی ۵ سانتی متر هستند و طراحی آن به صورتی است که عبور هوا از آن به خوبی انجام می شود و به سمت داخل و خارج فضا در جریان است. اگر مایل هستید حریم داخلی و نور ورودی به ویلا یا خانه خود کنترل کنید، این نوع حفاظ ها بهترین گزینه هستند.

حفاظ های رول شونده: 

این حفاظ ها غالبا برای پارکینگ خانه ها و ویلاها استفاده می شوند. حفاظ های رول شونده بیشتر جنبه محافظتی دارند و در هنگام باز شدن به سمت بالا رول می شوند.

حفاظ های کافه ای:

اگر ویلا یا خانه شما نورگیر مناسبی داشته باشد یا بخواهید بخشی از چشم انداز را از پنجره مشاهده کنید از حفاظ های کافه ای استفاده کنید. این نوع حفاظ ها، حفاظ های کوچکی هستند که تنها نیمه تحتانی دو در پنجره را می پوشانند و در عین حفظ حریم داخلی ویلا یا خانه بخش زیادی از نور خورشید را هم وارد فضای داخلی میکند. می توانیم این طور بگوییم که با استفاده از حفاظ های کافه ای، تلفیقی از حریم محفوظ و روشنایی و نور طبیعی به صورت یک جا داریم.

حفاظ پنجره چوبی:

مزایا:

حفاظ پنجره چوبی یکی از پر استفاده ترین حفاظ های داخلی ویلا هستند. این نوع حفاظ ها گرم و طبیعی هستند و حس بسیار خوبی را القا می کنند. این نوع حفاظ ها، به سرعت خود را با هر سبک و رنگ دکوراسیون داخلی تطبیق می دهند.

معایب:

- حساسیت چوب در مقابل نم و رطوبت (مناسب نبودن برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی)

- ترک خوردن و تخریب

- نیاز به نظافت مداوم (جذب گرد و غبار)