خرید ویلا، زمین - باغ

البرز - کردان  
چهارشنبه 13 تیر 1397

شاید شما هم از آن دسته از افراد باشید که دارای یک ویلا در منطقه ای خوش آب و هوا یا در داخل شهر هستند که غالبا اخر هفته ها یا زمان تعطیلات برای سرکشی و استراحت و تفریح به آنجا می روید. از مسائل مهم برای افرادی که دارای ویلا هستند، تامین امنیت ویلا ها توسط انواع راهکارها می باشد.

- انتخاب یک نگهبان یا سرایدار برای زندگی در اتاق سرایداری حیاط باغ یا ویلا و حفاظت و رسیدگی به امور ویلا

- خریدن سگ نگهبان

- استفاده از سیستم های هوشمند مانند دزدگیر و سیستم اعلام سرقت

- درب ضد سرقت

- قفل های ضد سرقت

- دوربین مدار بسته

- استفاده از زنجیرهای پشت درب

نکته مهم این است که باید بدانید استفاده از ابزارهای امنیتی به تنهایی بخصوص برای مکان های خلوت کافی نیست و سارقان اغلب زمان کافی برای سرقت وسایل و یا آسیب زدن به ویلا را در اختیار دارند.

به هر صورت، گزینش هر کدام از موارد ذکر شده می تواند کمک شایان توجهی به ارتقای ایمنی و نظارت شما داشته باشد.

استفاده از سیستم های ضد سرقت ویلا شانس دستگیری سارق را بیشتر می کند زیرا سارقین اغلب ویلاهایی که سیستم امنیتی دارند را نادیده می گیرند. اطلاعات بدست آمده از آمار ها بیانگر این است استفاده از یک سیستم هشدار دهنده با صدای آژیر بلند بسیار در به دام انداختن سارقین تاثیر گذار است.

بهتر است آلارم ها هر سه دقیقه ریستارت شوند تا برای همسایه‌ های دیگر ایجاد مزاحمت نکنند.

قفل های ضد سرقت :

قفلی با هسته‌ی آهنی انتخاب کنید و توجه کنید علاوه بر آن، تنها با چرخش کلید باز شوند و بدون کلید به هیچ عنوان امکان باز کردن آن ها وجود نداشته باشد. با خرید این قفل، امنیت را تا حد زیادی تامین کنید. 

سیستم های هوشمند:

استفاده از سیستم های هوشمند برای حفاظت از ویلا به دلیل پیشرفت تکنولوژی، امکان ورود سارقان به ویلا را به طور چشم گیری کاهش داده است. در صورت استفاده از سیستم هوشمند، می توانید ورود و خروج را شخصی سازی کنید، و هشدار و پیغام های داده شده را به وسیله موبایل یا رایانه شخصی خود دریافت کنید و خیال خودتان را راحت کنید. با سیستم هوشمند تمام سیستم ها مانند آب، برق، روشنایی و غیره از راه دور و با کمک گوشی هوشمند شما کنترل می شود.

دوربین مدار بسته:

نصب دوربین مداربسته در ویلا کاربردهای مختلفی دارد:

یکی از مهمترین کاربردهای آن، نظارت بر ویلا در زمان های عدم حضور در ویلا می باشد. برای مثال شما می توانید در زمان هایی که در ویلا حضور ندارید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که نگهبان یا فردی که ویلا را به آن سپرده اید بدون اجازه ی شما اقدام به اجاره ویلا نمی کند.

می توانید ورود و خروج افراد مختلف را به ویلا را بررسی کرده و از انجام صحیح کارها توسط فرد مورد نظر مطلع شوید.

از جمله کاربردهای دیگر سیستم نظارتی مشاهده تصاویر دوربین از راه دور می باشد. شما قادرید با متصل شدن به سیستم نظارت تصویری خود به شبکه اینترنت از راه دور تصاویر دوربین مداربسته را به صورت زنده یا ذخیره شده مشاهده نمایید.

- انتخاب برند مناسب تجهیزات مداربسته برای ویلا

تو صیه می شود حد الامکان از خرید دوربین مدار بسته ی متفرقه یا بی نام دوری کنید. زیرا تجهیزات متفرقه اغلب عمر مفید کوتاهی دارند و در کنار آن هزینه های نگهداری و تعمیرات بالایی دارند. به خصوص در صورت داشتن در صورت داشتن ویلا لوکس و مجهز بهتر است از برندها و محصولات میان رده به بالا استفاده کنید.

محل های نصب دوربین مداربسته در ویلا

محل نصب دوربین مداربسته در ویلا با توجه به اهداف مختلف افراد کاملا متفاوت است، اما به طور معمول می توان به ورودی ساختمان ویلا، محوطه روبروی ویلا، درب ورودی ویلا اشاره کرد.

یادآور می شود در صورت نبود نگهبان و عدم تامین امنیت ویلا توسط سگ محافظ، دوربین های مداربسته اگر در دسترس سارق باشد به راحتی قابل سرقت است.

درب های ضد سرقت:

احتمال شکسته شدن این درب ها و ورود سارقین به داخل ویلا معمولا وجود ندارد.و به علت اینکه هم زمان دارای چند قفل هستند، سارقان محل های بیشتری را برای ورود به ویلا باید طی کنند. به علاوه درب ضد سرقت از دو سو قفل می شوند و این بدین معناست که چارچوب درب از دو جهت و یا برخی اوقات چهار جهت، امنیت ورود را حفظ می کند.

این درب ها، مقاومت بالاتری نسبت به درب های معمولی دارند و غالبا تماما ساخته شده با چوب نمی باشند و در ساخت آن ها از ورق های فولادی استفاده می شود که باعث بالا بردن مقاومت آن در برابر ضربه می شود.

تعداد لولا های موجود در درب های ضد سرقت ۳ الی ۴ عدد می باشند و در مقایسه با درب های معمولی که ۱ الی ۲ لولا دارند، دارای مقاومت بیشتری هستند.

با توجه به پیشرفته تر شدن ویلاها استفاده از این نوع درب ها ضروری است. در کنار استفاده از این درب ها در برخی موارد برای افزایش امنیت می توانید از نرده های آکاردئونی در جلوی درب ها استفاده کنید.

باید توجه داشت در هنگام خرید از جنس درب ضد سرقت آگاه باشیم زیرا متاسفانه برخی از فروشندگان از نا آگاهی مردم سو استفاده می کنند و دربی را با شکل و شمایل یک درب ضد سرقت را به جای درب اصلی به فروش می رسانند که هیچ کدام از استاندارد های رایج در آن به کار نرفته است و از مقاومت پایینی هم برخوردار هستند و در حد درب های چوبی معمولی می باشند.

ویلاهای منطقه