خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - چمستان  
یکشنبه 10 تیر 1397

ویلا نیم پیلوت

 در طراحی ویلا نیم پیلوت برای ایجاد فضایی مثل اتاق خواب، پارکینگ، انبار یا موتورخانه، با ایجاد یک اختلاف سطح نیم طبقه ای فراهم می شود و علاوه بر آن نمای داخلی ویلا نیز زیباتر شده و از یکنواختی خارج می شود.

طراحی ویلا نیم پیلوت در شمال کشور برای ویلاهایی در نظر گرفته می شود که متراژ بنای آن ها کم در نظر گرفته شده باشد که قیمت مناسبتری داشته باشند و باید بدانید که این طرح بسیار رایج است.

در ویلاهایی که طراح، اتاق خواب را در سطحی بالاتر طراحی می کند و برای ورود به اتاق خواب پله مد نظر دارد، علاوه بر شیک‌ و مدرن تر شدن نمای داخلی، حس امنیت و آرامش بیشتری به این اتاق می بخشد. البته این اتاق می‌تواند اتاق کار یا اتاق مطالعه هم باشد که اغلب به تمرکز و آرامش بیشتری نیازمند است.

به دلیل این که در ویلا دوبلکس و نیم دوبلکس هم اختلاف بین طبقات بوجود می آورند پس ویلا نیم پیلوت هم با توجه به ایجاد اختلاف سطح در طراحی داخلی ویلا، هم رده یا زیر مجموعه ای از طراحی‌های دوبلکس و نیم دوبلکس در نظر گرفته می شود.

ویلا نیم پیلوت را نباید با ویلا نیم دوبلکس اشتباه گرفت. در طراحی داخلی ساختمان، هنگامی که یک یا چند فضا را با ایجاد اختلاف سطح کوچکی از یکدیگر تفکیک نمایند به آن ویلا، نیم دوبلکس گفته می شود.

طراحی نیم دوبلکس انواع مختلفی دارد که در یکی از این نوع ها، طراح می تواند با ظرافت یک اختلاف سطح دو الی سه پله ای پله‌ای ایجاد نماید تا فضای نشمین را کمی پایین تر از سطح دیگر بخش های ساختمان قرار دهد و با این کار جلوه زیباتری در اتاق نشیمن ایجاد کند.

در زمان های گذشته از طراحی نیم دوبلکس، برای ویلا و خانه هایی که متراژ بالایی داشتند استفاده میشد اما امروزه طراحان، برای ویلا و خانه های کوچک و با متراژ پایین نیز این ساختار را طراحی می‌کنند و بر این باورند که این نوع طراحی شناسنامه مخصوص به خود را دارد و دست کسانی که میخواهند دکوراسیون آن فضا را انجام دهند باز می گذارد. حتی ویلای فلت را نیز دکوراتورها با افزودن چند پله و البته با ظرافت می‌توانند به ساختار نیم دوبلکس تبدیل کنند.

پس شباهت ویلا نیم دوبلکس و ویلا نیم پیلوت، در ایجاد اختلاف سطح در طراحی می باشد.