خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - رویان  
چهارشنبه 06 تیر 1397

در معماری، deck یک سطح صاف است که مانند زمین قادر به تحمل وزن است که به طور معمول ساخته شده در خارج از منزل است.

از deck می توان به روش های مختلفی استفاده کرد:

- به عنوان بخشی از محوطه سازی ویلا و باغ
- گسترش مناطق زندگی در ویلا و منزل 
- جایگزینی برای مکان های سنگی مانند پاسیو

deck به طور کلی یک بنیان چوبی ساخته شده در بالای زمین است و به ساختمان اصلی متصل می شود. این بنیان برای تامین ایمنی به وسیله یک نرده محصور شده است. دسترسی به deck ممکن است از طریق خانه، درها یا یک راهرو باشد. deck های مسکونی می توانند در مناطق شیب دار و یا زمین های خشن که پیش از آن غیر قابل استفاده بودند، ساخته شوند. deck ها همچنین می توانند توسط یک سایبان یا آلاچیق برای کنترل نور خورشید پوشش داده شوند.

طرح های deck را می توان در کتاب های متعدد، مجلات و وب سایت های گوناگون مشاهده کرد. deck مانند پاسیو، می تواند به یک ویلا یا خانه شما متصل باشد یا به صورت جداگانه باشد. 

deck های چوبی از مواد مختلفی مثل چوب، چوب کامپوزیت (مخلوط پلاستیک و فیبر چوب)، کامپوزیت، آلومینیوم یا از مواد بازیافت شده مثل صفحات پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)، پلی استایرن (PS) ساخته شده اند. بهترین درخت های برای استفاده در ساخت deck های چوبی، سدر قرمز، سدر سفید، ساج، آیپ می باشد. 

اگر در ساخت deck از چوب های طبیعی مثل کاج و سدر استفاده شود، حتی با بهبود دادن آن ها به وسیله مواد شیمیایی (مانند کرومیت آرسنات مس یا CCA) باز هم این چوب ها در فضای باز مقاوم نیستند. برخی deck ها از چوب تحت فشار ساخته شده می شوند. چوب تحت فشار طولانی مدت قرار گرفته و در شرایط آب و هوایی مرطوب و یخ زده نگه داشته می شود. اما باید بدانیم چوب تحت فشار و بهبود یافته با مواد شیمیایی سمی است.

با توجه به نگرانی های محیط زیست برای عدم استفاده از چوب طبیعی و قطع درختان و به منظور دوام بیشتر deck های ساخته شده، از کامپوزیت (مخلوطی از دو ماده، معمولا خمیر چوب و مواد بازیافتی مانند بطری های پلاستیکی یا کیسه های پلاستیکی) استفاده شده و در بازار deck های کامپوزیتی بیشتر یافت می شود. استفاده از کامپوزیت در کنار مزیت هایی که دارد مانند جلوگیری از قطع درختان و واردات غیر قانونی چوب و از بین نرفتن به وسیله حشرات موذی، معایبی مانند وجود مواد شیمیایی مضر در ترکیب بندی مواد کامپوزیتی، عدم امکان مرمت، جذب شدن به وسیله قالب و ... را دارا هستند. البته مدت کوتاهی است کامپوزیت های مدرن تر ساخته می شود که دارای یک پوشش یا پوسته هستند که مانع جذب قالب و رنگ شدن می شود.

DECK های ساخته شده در ویلا و اماکن مسکونی می تواند دارای فضای پخت و پز، ناهار خوری و صندلی باشد.

ساخت و ساز deck ها متکی بر اتصال اجزای آن ها به پایه های زمین یا به صورت کانتینری می باشد. deck های کانتینری بر روی تخته های چوبی متصل می شوند و بیشتر از دیوار ویلا و خانه ها ساخته می شوند.برای جلوگیری از رشد گیاه ناخواسته در زیر deck، این منطقه باید با محوطه سازی پوشش داده شود. ابتدا یک لایه ماسه درشت برای زهکشی اضافه کنید. سپس ماسه را با پارچه محوطه سازی پوشش دهید. پارچه را در زیر مقداری شن قرار دهید.

برای ساخت deck باید سوراخ هایی را روی زمین ایجاد کنیم، برای deck کوچک، نیاز به تنها یک سوراخ است، برای deck بزرگتر با بیش از شش یا هفت سوراخ جای پای میشود آن را بنا کرد.

ساخت یک deck می تواند یک هفته یا چند ماه بسته به اندازه و پیچیدگی طراحی و رویدادهای غیر قابل پیش بینی مانند تاخیر آب و هوا طول بکشد. مراحل تولید آن شامل:

- آماده سازی فضا
- نصب پایه
- ساختن سیستم ساختاری
- اضافه کردن deck، نرده ها و پله ها
- اتمام کار با مهر و موم محافظ، لکه ها، یا رنگ

اگر deck ساخته شده به درستی ضد آب نباشد، ایمنی را به طور قابل توجهی به خطر می اندازد. در بسیاری از موارد شکاف deck موجب مرگ و آسیب های شدید شده است. یکی دیگر از مولفه های اصلی deck ها برای ایمنی، وجود نرده ها و گاردهای محافظ بالای 1متر می باشد. سازه های معمولی باید مقاومت وزن حداقل 900کیلوگرم را داشته باشد. به طور خلاصه، deck ها سازه های پیچیده ای هستند که اغلب نیاز به ساختار مهندسی دقیق و مجوز دارند.

در ساخت و ساز تجاری چند طبقه، شکل قالب deck (از جمله deck سقف)، ساخت deck فولاد کامپوزیت است.

deck سقف

deck سقف یک اصطلاح است که در مناطق شهری استفاده می شود و به ساختارهای deck ساخته شده در بالای سقف ساختمان موجود می پردازد. این فضاها را می توان در هر دو ساختمان تجاری و مسکونی پیدا کرد و اغلب به عنوان مناطق چشم انداز شهری مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این روند در حال رشد در فضای باز، بسیاری از شرکت های معماری چشم انداز شروع به تخصص در طراحی و ساخت این فضاها کرده اند.

ویلاهای منطقه