خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - چمستان  
یکشنبه 06 خرداد 1397

در این مقاله سعی داریم نکاتی را متذکر شویم تا به وسیله ی آنها بتوانید پنجره ی مناسبی برای ویلای خود انتخاب کنید.
در مرحله ی اول قبل از آشنایی با انواع پنجره باید به آب و هوای منطقه ای که ویلا در آن قرار دارد توجه کنیم. برای مثال اگر بخواهید ویلایی در مناطق گرم و خشک داشته باشید باید توجه کنید که مساحت و تعداد پنجره ها حداقل باشد و پنجره ها برای جلوگیری از انعکاس پرتوها از سطح زمین، در قسمت فوقانی ویلا قرار گرفته باشد. یا اگربخواهید در شمال کشور ویلایی داشته باشید، باید بدانید که منطقه مرطوب است. در مناطق مرطوب، برای جلوگیری از گرم شدن و رکود هوا، طرح ساختمان باید به گونه ای باشد که امکان کوران در تمام اتاق ها را فراهم سازد.
می توان حتی با استفاده از پنجره های کوچک در داخل ساختمان کوران ایجاد کرد، به شرطی که با توجه به وزش باد در محل مناسبی قرارگیرد،یعنی در صورتی که امکان کوران وجود داشته باشد سایز پنجره تاثیر بسزایی ندارد، اما اگر امکان ایجاد کوران وجود نداشته باشد، پنجره های بزرگ در خنک سازی هوای داخلی هنگام عصر تاثیر مهمی خواهد داشت و البته ایجاد سایبان های موثر برای این پنجره ها اهمیت زیادی دارد.
پس از توجه به این نکته با مشخصات دو نوع از کاربردی ترین پنجره ها آشنا می شویم:
- عایق حرارت
در ساخت رادیاتورهای ساختمان که وسیله ای برای گرمایش ساختمان است از آلومینیوم استفاده می کنند، زیرا آلومینیوم رسانای گرما است و حرارت را به خوبی انتقال می دهد. این نوع پنجره ها اتلاف انرژی بسیار زیادی دارند زیرا حرارت داخل ساختمان به آسانی به بیرون می رود. البته برای این مشکل راه حلی تعبیه شده است که در آن به درب و پنجره آلومینیومی، ماده ای به نام ترمال بریک – Thermal Break اضافه می کنند و این کار باعث می شود میزان عایق بودن پنجره ها افزایش یابد. این کار مشکلاتی از قبیل از بین رفتن یکپارچگی فریم به دلیل تفاوت انسجام این ماده با آلومینیوم و قیمت بسیار بالا دارد.
بر خلاف پنجره ی آلومینیومی، پنجره  uPVC به طور طبیعی عایق حرارت است، حتی در هوای سرد چارچوب پنجره های شما گرم می ماند و مانع از خروج هوای مطبوع خانه به بیرون به بیرون می شود. یکی از خصوصیات مخصوص به پنجره های uPVC امکان ساخت پنجره از پروفیل های چند حفره ای – Multi Chambered است، این حفره ها باعث افزایش عایق بودن پنجره می شود. این حفره ها در پنجره uPVC با عایق مخصوصی محصور شده است که برخلاف حالت حفره ها در پنجره های آلومینیومی ، هوای بیرون را به داخل انتقال نمی دهد.
- سازگاری با محیط زیست و سلامت
برای ساخت آلومینیوم به هنگام تهیه درب و پنجره ، مواد شیمیایی سمی زیادی استفاده می شود. برای مثال استفاده از حمام های کروماته برای شستشوی شاخه های آلومینیومی قبل از آستر کاری و رنگ زدن
پس از تحقیقات و بررسی های فراوان مشخص شد که آلومینیوم دارای خواصی است که آن را در ساخت پنجره های مدرن غیر قابل قبول می سازد. آلومینیوم یک ماده ارزان در مقابل uPVC است و از محیط زیست هم محافظت نمی کند.
آلومینیوم خاصیت زنگ زدگی دارد که با روش آندایز کردن از زنگ زدگی یا تخریب الکتروشیمیایی آنجلوگیری می شود که این ماده به عنوان ماده سرطان زا و سمی از طرف سازمان بهداشت و امنیت شغلی (OSHA ) معرفی شده است. اما بر خلاف آلومینیوم، uPVC ساخته شده از پلاستیک PVC است که مقاوم،پایدار و در دسترس است و معایب پنجره ی آلومینیومی را ندارد.
همچنین در فرایند ها ساخت در و پنجره uPVC فقط بخار آب در اتمسفر ایجاد می شود و هیچگونه مواد سمی و زائدی را وارد دریاچه ها و رودخانه ها نمی کند و مواد مورد نیاز در ساخت uPVC به روش های مختلفی بازیافت می شود. پس در نتیجه پنجره uPVC برخلاف آلومینیومی حداقل آسیب به محیط زیست را دارد.
- مقاومت در برابر اشتعال 
هر دو نوع از پنجره های uPVC و آلومینیومی با قرار گرفتن در برابر حرارت آتش نمی گیرند، موجب افزایش آتش نمی شوند و گاز های سمی آزاد نمی کنند ولی از بین می روند، حتی پنجره های آلومینیومی ترمال برک که رفتار مشابه از خود نشان می دهند.
- زیبایی 
رنگ اصلی برای پروفیل های uPVC رنگ سفید است اما دارای انواع روکش های لمینیت طرح دار و بسیار زیبایی است که از رنگ های کوره ای آلومینیومی بسیار زیباتر است و در کنار زیبایی، مقاومت و دوام و عمر روکشهای بیشتری را داراست. در مقابل گرما و سرما خود به خود ریخته نمی شوند. پروفیل های uPVC در اثر قرارگیری در معرض هوای مرطوب و بارانهای اسیدی مانند پروفیلهای آلومینیومی خورده یا اکسیده نمی شوند و به همین دلیل، زیبایی اولیه خود را تا پایان عمر ساختمان حفظ می کنند.
اگر میخواهید ساختمان شما کمتر از عمر واقعی خود به نظر بیاید، از پنجره های uPVC استفاده کنید زیرا پنجره های آلومینیومی به مرور زمان زیبایی خود را از دست می دهند و در انواع آنادایز کدر شده و در انواع رنگی کوره ای خراشیده شده و در اثر تغییر فصول با ریخته شدن رنگ مواجه می شوند .
این مشکلات حتی برای پنجره های آلومینیومی ترمال برک نیز پیش می آید و این نوع پنجره ها به طور کلی از پنجره های یوپی وی سی زیبایی کمتری دارد و به دلیل عدم اجرای خم و دیگر اشکال به دلیل مشکلات فنی یا هزینه بسیار بالا و نمود کمتر در ساختمان، در طراحی ساختمان زیاد نمی توان بر روی آن حساب کرد .
- طراحی
یو پی وی سی دارای طراحی به روز و زیبا، انواع مختلف قاب در و پنجره، قابل ساخت در اندازه ها و سلیقه ی مشتری هستند و در آن ها، قاب در و پنجره ها ضخیم تر است اما قاب پنجره آلومینیوم نازک تر است و می توان پنجره هایی با سایز بزرگتر تولید کرد اما امکان ساخت قاب در و پنجره مطابق سلیقه ی مشتری و به صورت سفارشی وجود ندارد (طرح های معمولی و قدیمی)
- دوام
یو پی وی سی دوام بسیار بالا در برابر خراشیدگی و ترک خوردگی و همچنین تورفتگی دارد، اما در پنجره ی آلومینیومی در سطح رنگ در و پنجره مقاومتی در برابر خراش و ترک خوردگی وجو ندارد و مبتلا به تو رفتگی می باشد.
- رنگ
امکان رنگ کردن یو پی وی سی وجود ندارد به همین دلیل فاقد تنوع رنگ می باشد، اما برخلاف آن در پنجره آلومینیوم تنوع رنگ وجود دارد ولی هر دلیلی که باعث شود این پنجره خراشیده شود یا ترک بخورد فلز زیر آن مشخص می شود.
-استحکام
یو پی وی سی مستحکم تر از آلومینیوم است و در برابر ضربه های احتمالی مقاوم است، آلومینیوم در هنگام برخورد یا ضربه امکان تو رفتگی دارد.
-خوردگی و زنگ زدگی
پس از گذشت زمان اتصالات فلزی استفاده شده داخل در و پنجره های آلومینیومی ممکن است خورده و زنگ زده شوند اما یو پی وی سی در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است.
محو شدن و سوراخ سوراخ شدن:
سطح آلومینیوم می تواند سوراخ سوراخ شده و محو شود اما در یو پی وی سی این اتفاق نمی افتد.
-وزن
در و پنجره آلومینیومی وزن کمتری نسبت به یو پی وی سی دارد.
 عملکرد حرارتی:
آلومینیوم بازدهی حرارت بالایی دارد و مانند رادیاتور حرارت ناخواسته را وارد اتاق می کند یعنی در تابستان رسانای حرارت و در زمستان رسانای سرما است، اما یو پی وی سی عایق حرارت است.
- چگالش
در و پنجره یو پی وی سی دارای تراکم کمتری نسبت به چوب و آلومینیوم است
انتقال حرارت یکی از ویژگی های آلومینیوم است که تراکم و مشکلات بیشتری به وجود می آورد (به همین درلیل است که از آن برای ظروف غذا استفاده می شود)
- سر و صدا
در و پنجره یو پی وی سی بر خلاف آلومینیومی عایق صدا است
بازیافت
در و پنجره های یو پی وی سی تا حدودی قابل بازیافت هستند اما در آلومینیومی اینطور نیست.
- نگهداری
در و پنجره یو پی وی سی نگهداری تقریبا راحتی دارند اما آلومینیوم نیازمند نگهداری دائم مثل روغن کاری یراق آلات و رنگ کردن سطح فریم و در و پنجره ها می باشد
- هزینه
در و پنجره یو پی وی سی نسبت به کارایی ها و فوایدی که دارد ارزان و به صرفه است اما در و پنجره آلومینیمی نسبت به کارایی پایین و مشکلاتی که دارد گران تر است.
                                                                          جدول مشخصات فنی انواع در و پنجره
                               پنجره های uPVC     پنجره های آلومینیومی   پنجره های فلزی      پنجره های چوبی
زنگ زدگی/پوسیدگی وخوردگی       ✖                      ✖                       ✔                            ✔
رسوب پذیری                               ✖                      ✔                       ✔                            ✔
انتقال حرارت                               ✖                      ✔                       ✔                            ✔  
انتقال صوت                                ✖                      ✔                       ✔                            ✔
نفوذ گردوغبار                               ✖                      ✔                       ✔                            ✔
نفوذ رطوبت                                ✖                      ✔                       ✔                            ✔
نیاز به رنگ آمیزی                        ✖                      ✖                       ✔                            ✔
قابلیت شستشو                           ✔                      ✔                       ✖                            ✖
وزن سبک                                   ✔                     ✔                        ✖                            ✖
سرعت بالای تولید                        ✔                     ✖                        ✖                            ✖
سرعت درنصب                            ✔                     ✖                        ✖                            ✖
 

ویلاهای منطقه