خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - رویان   ( مازندران- نور - رویان )
پنج شنبه 09 شهریور 1396

طراحی داخلی ویلا

زندگی صنعتی و پیشرفت تکنولوژی، باعث جدایی انسان از محیط آرامش بخش طبیعت شده و منجر به تشدید افسردگی و استرس در افراد جامعه شده است.

افزایش جمعیت شهرها و آلودگی های محیطی، تقاضا برای خرید باغ یا ویلا در مناطق خوش آب و هوای خارج از شهرها را افزایش داده است. مناطق ییلاقی که معمولا با شهرها فاصله کمی دارند باید از لحاظ امکانات رفاهی، همسطح مناطق شهری باشند و اصول طراحی ویلا در ساختمان های مسکونی آنها در نظر گرفته شود تا در صورت اقامت افراد در این مکان ها، دچار مشکلات و محدودیت نشوند پس باید طراحی فضاهای داخلی و بیرونی ویلا و باغ بصورت بهینه انجام شود. 

طرح ریزی دکوراسیون داخلی

برای رسیدن به یک طراحی داخلی مناسب، باید موارد اساسی شامل تصمیم گیری در مورد نحوه سازماندهی فضا به مناطق مختلف، مطلوب سازی و طراحی مناسب سیم کشی، دیوار ها و پنجره ها، نورپردازی، سقف، کف و ... مورد بررسی قرار گیرد و با استفاده از اطلاعات به دست آمده از این تحلیل ها، چارچوب اصلی را به دست می آورید و به آن قالب دلخواه خود را می دهید. باید به این نکته توجه داشت که در طرح ریزی دکوراسیون داخلی، کارایی و راحتی و جزئیات فضاسازی به اندازه  سبک طراحی و استفاده از طرح های دلخواه و مورد نظر مهم می باشد، زیرا زیباترین پنجره ها با رنگ آمیزی اصیل و مبلمان با شکوه و .... جایگزین راحتی اتاق یا کارایی مناسب برای زندگی نخواهد بود.

ویژگی های یک طراح داخلی خوب

یک طراح فضای داخلی خوب باید ویژگی هایی از قبیل: توانایی تشخیص، درک و تجزیه دیدگاه مخاطبانش را داشته باشد و آن را به سلیقه ی شخصی خود ارجح دانسته و در راستای حصول به آن تلاش کند. اما منظور این نیست که طراح، خلاقیت خود را در نظر نگیرد و نظر خود را بازگو نکند، بلکه بهتر است ترکیبی از سلیقه مخاطبش به همراه دانش و اصول درست معماری را در روند طراحی در نظر بگیرد. روش دستیابی به این راه، توجه زیاد به نیازهای مخاطب و تهیه لیستی از علاقمندی های آن ها از اشیا و عناصر در راستای ایجاد بهترین ارتباط و یافتن راهی برای استفاده آنها در فضای زندگی مخاطب می باشد.

از توانایی های یک طراح خوب می توان به توجه به جزئیات، زمان بندی امور، سازماندهی نقاط ضعف و قوت پروژه و از همه مهمتر، داشتن دید هنری در کنار دانش فنی اشاره کرد.

از مهم ترین شاخص های طراحی ویلای مطلوب وجود فضاهای بزرگ با سقف های بلند و استفاده از نور طبیعی محیط می باشد. به علاوه طراحی انجام شده باید این ویژگی را داشته باشد که علاوه بر اینکه دیوارهای اطراف به عنوان جدا کننده فضای داخلی و خارجی عمل می کنند، از بخش هایی نیز دسترسی به فضای خارجی را مقدور سازند.

استفاده از معماری دوبلکس و سقف های بلند برای یک طراحی دلنشین و امروزی پیشنهاد می شود که در این مدل، فضا های عمومی و خصوصی برای استفاده راحت تر کاربران از یکدیگر جدا شده است.

استفاده از نور جنوبی و وجود دربهای کشویی بزرگ هم نکته ای حائز اهمیت در متصل نمودن فضای داخلی به خارجی در زمان عصرگاهی و غروب خورشید می باشد و باعث افزایش بهره مندی و شادابی ساکنین می شود.

برای طراحی داخلی هر اتاق باید سه نکته مهم را درنظر داشت:

- آرایش یک اتاق نسبت به مورد استفاده آن

- فراهم آوردن اشتیاق و شادابی افراد بااستفاده از اجزای استفاده شده و جلوگیری از موجب بی حوصلگی افراد شدن

- هم خوانی و تناسب در المان ها و اشیاء به نمایش گذاشته شده

نکته ی مهم دیگر که باید به آن توجه شود انتخاب رنگ مناسب می باشد که بهترین روش برای انتخاب رنگ مناسب برای فضای مورد نظر این است که بدانیم :

- آن فضا چه کاربردی دارد

- چه رنگ هایی به طور طبیعی در این مکان وجود دارد

- میزان روشنایی مورد نیاز هر اتاق

- فضای سردیا فضای گرم موردنظر می باشد

- آن مکان محیطی ساکت و آرام باشد یا پویا؟

- فضا بزرگ باشد یا کوچک؟

بهترین نکات طراحی داخلی

1- استفاده از آثار هنری که دارای رنگ های متناسب با سبک طراحی و دکوراسیون داخلی ویلا و دکوراسیون داخلی شما باشد.
2- استفاده از مبلمان متوازن با سالن مورد نظر
3- توجه به روان شناسی رنگ ها
4- استفاده از لوازم تزیینی گوناگون
5- نورپردازی مناسب به منظور بهتر دیده شدن وسایل

کف سازی

 کف سازی بخش بسیار حائز اهمیت طراحی داخلی می باشد، زیرا هم برای تزئین و زیباسازی ویلا نقش به سزایی ایفا می کند و هم بخش بسیار کاربردی در طراحی داخلی می باشد که میتوان گفت زیربنای اصلی در هر اتاقی هستند. کف پوش ها ضربات سخت تری را نسبت به هر سطح دیگری متحمل می شوند. به هرحال، اولین انتخاب در هر فضایی، از میان سطوح سخت یا نرم یا سطوح با انعطاف پذیری متوسط است که بهترین نوع آن وینیل یا لینولئوم می باشد. خوشبختانه در اننتخاب کفپوش محدودیتی ندارید و چوب، هر نوع سنگ و کاشی که با قالیچه و فرش همراه می باشند می تواند از گزینه های مورد نظر شما باشد.

در مجموع، فضاهای داخلی ویلا بدون طراحی داخلی، فاقد روح است و کارایی لازم را ندارند. مطمئنا تمامی افراد خواستار زندگی در مکانی مطابق سلیقه شان، از نظر نحوه چیدمان و رنگهای به کار رفته در آن، می باشند و هنر طراحی داخلی پاسخی به این نیاز افراد می باشد. هنر طراحی داخلی، نقش و تاثیر عمده خود را در زندگی امروزه بشر به اثبات رسانیده. لمس زیبایی و احساس آرامش در محل سکونت، نیاز بشر امروز است.