خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - نوشهر  
جمعه 06 مرداد 1396

کفپوش چوبی برای ویلا 

برای کف پوش هم چوب نرم که تا حدودی ارزان تر است استفاده میشود و هم چوب سخت. چوب نرم به دلیل استفاده لب به لب آن، برای نصب نیازمند توجه مضاعف می باشد زیرا اگر به خوبی نصب نشود، دارای درز و شکاف می شود. این چوب به حدی نرم است که بوسیله اشیاء و اثاثیه سنگین و پاشنه کفش به راحتی تو رفتگی پیدا می کند. صنوبر، کاج، درخت همیشه بهار از انواع چوب نرم می باشند و بوسیله (اولئورزینوس) و (پلی اورتان) پرداخت می شوند و بسته به سلیقه فردی می توان آن را جلا داد. 

اگر انتخاب شما چوب سخت می باشد بهتر است مطمئن شوید که چوب به دست آمده از مزارع محیط زیستی تهیه شده باشد که کنترل آفات و سموم در آن انجام شده است. در انواع چوب سخت، بیشترین دسترسی تا به امروز به گونه های آفروموزیا، افرا، گردو، راش، گیلاس و بلوط قرمز و سفید بوده است. مرسوم ترین و ارزان ترین گونه ها بلوط زرد و قرمز می باشند. افرا، بسیار بادوام و محکم است به همین خاطر بیشتر اوقات در پیمانکاری ها مورد استفاده است. ساج، آبنوس، ایروکو، ماهون، درخت آهن استرالیایی و اقاقیا بسیار براق تر و شکیل تر به نظرمیرسند، اما قیمتی دوبرابر بلوط دارند.

علاوه بر انواع چوب های فوق، بسیاری از چوب های سخت جنگلی به بازار آمده اند که حداقل آسیب را به محیط زیست می رسانند و قیمت بسیار پایینی دارند، از لحاظ محیط زیستی هم مورد قبول هستند و در عین حال تجارتی را برای کشورهای در حال توسعه به وجود می آورند.

این چوب ها که عمدتا در مناطق گرمسیری هستند عبارتند از تانو، پلانچونیا و کامو پیلوم به دست آمده از پاپوآی گینه نو. این چوب ها جانشین های مناسبی برای چوب ماهون می باشند.

از دیگر چوب های حاصل از پاپوآ میتوان از این گونه ها نام برد:

کامار یک چوب قرمز مستحکم و سخت که به سرعت خشک می شود.

تروپای که دارای رنگ زرد شاه بلوطی و کاملا خشک و محکم است.

چونتاکوئرو قرمز رنگ می باشد و محل تولید آن پرو می باشد و کار با آن بسیار آسان است.

ساتیس چوبی مشابه کاج است که نشانه های یک چوب سخت را دارا می باشد و قیمتی پایین تر از راش چنار دارد.

کوئیلا به رنگ زیبای قهوه ای تیره می باشد و خواستگاه آن از جزیره سایمان می باشد که قیمت بسیار بالایی دارد و در انتخاب رنگ آن هیچگونه محدودیتی وجود ندارد. این چوب برای استفاده در آشپزخانه و حمام بسیار مناسب می باشد.

اشکال مختلف کف پوش های چوبی:

- کف پوش تخته ای با عرض ۵/۲*۵/۷ سانتی متر
- کف پوش نواری دارای عرض ۶۴ سانتی متر
- پارکت که اغلب به صورت قطعه های مستطیلی شکل اتصال پیدا میکنند 
- پنل های موزاییکی متشکل از نوارهای کوچک چوب سخت مشابه کاشی های مربعی پشت بند
- نوع لایه لایه شده متشکل از یک لایه ی نازک روکش چوب سخت که به صورت لایه ای در زیر لایه های چوب های تخته لوکی، چند لایه و حتی چوب پنبه قرار می گیرند.      

 نصب کف پوش چوبی

در ابتدا باید از تناسب و سازگاری چوب با فضای جدید اطمینان پیدا کنید و قبل از نصب از کیفیت تخته یا پارکت تحویل داده شده مطمئن شوید.

کف پوش چوبی مکعبی می تواند مستقیم روی زیر ساختار چوبی میخ شود که باعث میشود بتوانیم برخی از موانع رطوبت مثل قیر، نمد یا کاغذهای دیواری را بین زیربنا و سطح جدید نصب کنیم. 

کف پوش لایه ای اگر از قطعات متصل و مربوط به هم تشکیل شده و با چسب به جای میخ به هم اتصال پیدا کرده باشد، باید روی پد اسفنجی که روی زیرسازی قرارگرفته است قرارگیرد اما در غیر اینصورت می تواند مستقیما روی بتن قرار گیرد.

طرح و نقشه دقیق از مهمترین بخش های نصب پارکت است تا از زدن میخ ها روی سیم های برق یا لوله های آب جلوگیری شود. 

راهی برای اینکه بتوانید خودتان کفپوش را نصب کنید این است که یک خط با طناب را در راستا و موازی یا جلوی بخاری ها یا هر دیواره برآمده بگذارید، سپس رو به عقب و به سمت پس نشستگی حرکت کنید.
   
رنگ زدن (پرداخت کار) یا جلا کاری کردن

به غیر از کف پوش های لایه ای که درزگیری آن از پیش انجام شده، دیگر کف پوش های چوب سخت به یک درزگیر یا استر برای ازبین بردن رطوبت و کثیفی نیاز دارند.

استفاده از رنگ آبی مانند ترکیب اورتان / اکریلیک یا استرارگانیک با مبنای روغن میوه ها در صورتی که خودتان قصد انجام این کار را داشته باشید بسیار ساده تر و مناسب تر است. زمان مورد نیاز برای خشک شدن این رنگ ها حدود ۳۰ دقیقه است و برخلاف بسیاری ازرنگ های پلی اورتان، چوب را زرد نمی کنند. ضمنا باید کفپوش را هر یکسال یکبار به وسیله صیقل زن های الکتریکی یا هر ماشین ضروری و مورد نیاز واکس زنی و صیقل دهی کنیم.

ویلاهای منطقه