خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - سلمانشهر (متل قو)  
سه شنبه 08 تیر 1400

درب اولین بخشی از خانه است که با آن مواجه میشویم و از این رو تاثیر زیادی بر زیبایی بنا و دیدگاه مخاطب میگذارد. درب منازل و ویلاها از تنوع بسیار زیادی برخوردارند برای همین شناخت درب های مختلف اهمیت بسیار زیادی دارد و دانستن نقاط قوت و ضعف آن ها به ما کمک میکند تا مطابق با نیاز واقعی خود نسبت به خرید درب اقدام کنیم. همچنین اگر شناخت کاملی از درب در هنگام خرید داشته باشیم این امر موجب کاهش هزینه های اضافی میشود.

انواع درب ویلا از نظر جنس

درب‌های استیل که ماندگاری خیلی خوبی دارند و برای مکان هایی که تردد در آن زیاد است گزینه مناسبی هستند. هرچند که درب های استیل از نظر طراحی و زیبایی چندان چشمگیر و قابل توجه نیستند اما با این وجود قیمت بسیار مناسبی دارند. از درب‌های استیل و فولادی می‌توان در قسمت ورودی ساختمان، حیاط، باغ و ویلا، پارکینگ و غیره استفاده کرد.

درب های آلومینیومی خیلی سبک هستند و از این رو توجه بسیاری از افراد را به خود جلب میکنند. از ویژگی های دیگر این جنس در، تنوع بسیار بالا در طراحی و شکل و قیمت مناسب آنان است. درب های آلومینیومی مراقبت و نگهداری زیادی احتیاج ندارند و از مقاومت خوبی برخوردارند همچنین نسبت به آب هم مقاوم هستند. هر چقدر که ضخامت درب های آلومینیومی بیشتر باشد و از طراحی پیچیده تری برخوردار باشد قیمت آن نیز بالاتر است.

درب های شیشه ای یکی از انواع مدرن و زیبای در هستند که فقط در برخی از بناها میتوان از آن استفاده کرد. این درب ها ظاهر مینیمال و شفافی دارند و جلوه خاصی به ساختمان می‌بخشند. همچنین باعث پرنور و روشن تر شدن ساختمان می‌شوند. از این نوع درب‌ها غالبا برای قسمت عقب خانه یا بالکن استفاده می‌شود. یکی دیگر از محل هایی که از این نوع درب زیاد استفاده می‌شود مغازه ها و بوتیک ها هستند. این درب ها به مغازه داران کمک میکند تا اجناس خود را بهتر در معرض نمایش قرار دهند.درب مغازه ای شیشه ای به صورت تک لنگه ، دو لنگه و در ابعاد ایده آل ساخته می‌شود.

استفاده از چوب نسبت به سایر مواد اولیه حال و هوایی طبیعی و زنده بودن را القا میکند. استفاده از درب های چوبی در برخی از شهرهای ایران بسیار رایج و است و حال و هوای سنتی به بافت منازل میبخشد. امروزه خانه هایی با معماری کلاسیک و برخی از کافه ها و رستوران ها از این نوع درب استفاده می‌کنند. چوب با استفاده از خاصیت ضد حرارت میتواند به متعادل کردن دما بسیار کمک کند. طراحی درهای چوبی بسیار شکیل و چشم گیر است. البته استفاده از چوب در همه شرایط آب و هوایی قابل استفاده نیست ولی امروزه از روکش های چوبی برای مقامت بیشتر چوب در برابر فرسایش استفاده میکنند.

 

انواع درب بر اساس سیستم عملکرد

درب اتوماتیک از مزایای زیادی برخوردار اند. این درب ها نیازی به دستگیره ندارند و برای افراد پیر و کودکان کم توان بسیار مناسب اند. اگر درب های اتوماتیک به صورت اصولی نسب شوند و مراقبت های لازم از آنها به عمل آید میتوانند محیط بسیار امنی را به وجود آورند و امکان سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهند.

درب های چرخان بیشتر برای مکان هایی مثا بانک، موزه، کتابخانه و هتل ها مناسب هستند. این نوع درب ها در مرکز خود یک میله دارند و چندین قطعه شیشه فریم شده به میله مرکزی متصل هستند و با آن میچرخند. این درها به خاطر قابل مشاهده بودن از داخل محوطه یا از بیرون محبوبیت دارند

درب های اسلایدی از سیستم ریل و گایل ساخته شده اند و به همین یکی از لنگه های در به صورت کشویی به چپ و راست میرود و لنگه دیگر ثابت است.

 درب سویینگ که لنگه این نوع درب ها به یک فریم چوبی یا فلزی متصل میشود و همین امر باعث میشود از دو طرف باز شوند.

درب کرکره ای دیافراگمی در بیشتر مغازه ها و گاراژها به چشم میخورد. درب کرکره دیافراگمی از حایل، قرقره و فریم تشکیل شده است و قابلیت بالایی در حفظ ایمنی محیط دارد. قرقره افقی به در این امکان را میدهد تا به صورت افقی باز و بسته شود.

PVC متریالی است که در سال‌های اخیر برای ساخت درب و پنجره رایج شده است. درب‌های پی‌وی‌سی(PVC) در طرح‌ها، رنگ‌ها متنوعی تولید و راهی بازار شده اند و بسیار در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند. 

 انتخاب مناسب ترین درب برای ویلا

برای انتخاب در مناسب برای ویلا باید به این مسئله توجه شود که علاوه بر زیبایی و ظاهر مناسب از امنیت و ایمنی بالایی برخوردار باشند. همچنین شکل درب ویلا باید با بنا و منطقه ای که در آن واقع شده است تناسب داشته باشند. 
درب های فولادی با توجه به مقاومت و طراحی انتخاب مناسبی برای درب اصلی ویلا هستند و معمولا در اکثر مناطق و اقلیم ها میتوان از آن ها استفاده کرد.