خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - رویان  
چهارشنبه 09 آبان 1397

یکی از عناصری که امروزه در طراحی بیشتر خانه ها، ویلاها یا حتی آپارتمان های دوبلکس یا بیشتر از 2 طبقه استفاده میشود پله است. همانطور که میدانید پله ها به صورت بیرونی و داخلی، راهی برای ارتباط بین طبقات هستند. در قدیم طراحی پله ها به شکل کاملا ساده ای بود اما امروزه با پیشرفت در صنعت طراحی و دکوراسیون داخلی و اهمیت بسیار زیاد این مسئله، پله ها نیز به شکل و طرح های مختلف و زیبا طراحی میشوند. البته ناگفته نماند که برای هر فضایی مثلا خانه، دفتر کار، رستوران یا کافی شاپ مدل و طرح متفاوتی موجود است.
از انواع پله میتوان پله های بزرگ یا پلکان، مارپیچ، سه بعدی را نام برد. اما زیبایی پله فقط به نوع و شکل آن نیست بلکه نرده و حفاظ متناسب با آن نیز میتواند علاوه بر افزودن بر زیبایی فضای داخلی محل زندگی یا محل کار شما، امنیت افراد ساکن در آن محل را تضمین نماید.
مصالح مختلفی از جمله شیشه، چوب، فلز و استیل برای ساخت نرده به کار برده میشود که هر یک قابلیت های خاص خود را دارند

از انواع نرده راه پله میتوان نرده شیشه ای، نرده چوبی، نرده فلزی و نرده استیل را نام برد.

نرده شیشه ای

شیشه نوعی متریال دکوراتیو است که به خاطر عبور نور و ایجاد روشنایی در فضا و شفافیت در طراحی ساختمان بسیار پرکاربرد است تا جاییکه برای نرده نیز از آن استفاده میشود و سبک طراحی خاصی را در واحد مسکونی یا محل کار ایجاد مینماید. شیشه ماده ای شکننده است اما طراحان برای نرده از نوع نشکن آن استفاده میکنند.
یراق آلات مورد استفاده برای نرده های شیشه ای از جنس استیل ضد زنگ یا آلومینیوم است که علاوه بر ایجاد ایمنی و استحکام لازم، ظاهر زیبایی نیز به فضا میبخشد و از طرفی عمر آن طولانی تر میشود.

از دیگر مزایای نرده شیشه ای این است که هر لکه و آلودگی در کمترین زمان پاک میشود، نور را در فضا منعکس میکند و به راحتی با فضای پیرامون خود ست میشود. نرده های شیشه ای به دو دسته با شیشه سکوریت و با شیشه لمینت تقسیم می شوند.

  • در نرده با شیشه سکوریت از شیشه های با ضخامت 8 تا 12 میلی متر استفاده میشود و پایه های آن استیل یا آلومینیوم است و قیمت آن نیز نسبت به نرده هایی که تماما از شیشه استفاده شده کمتر میباشد.
  • در نرده با شیشه لمینت 2 عدد شیشه سکوریت با ضخامت 5، یا 8 و یا 10 میلی متر را در کنار یکدیگر قرار میدهند و پایه یا محافظ نرده نیز از همان شیشه است. حداکثر ارتفاع نرده های شیشه ای با لمینت 1 متر و 50 سانتی متر است.

نرده چوبی راه پله

امروزه از چوب در موارد زیادی از جمله دکوراسیون داخلی استفاده بسیاری میشود. این عنصر طبیعی ویژگی های منحصر به فردی دارد که وجود آن در هر فضایی جذابیت، ظرافت، آرامش، گرما و صمیمیت را ایجاد میکند. اما تنها ایرادی که از این متریال طبیعی میتوان گرفت آن است که به مرور زمان جلای خود را از دست میدهد و لازم است بعد از مدتی آن را رنگ کرد. به همین خاطر نگهداری از چوب کمی دشوار است.
معمولا افرادی که طرفدار سبک روستیک هستند حتما یکی از لوازم چوبی، پانل دیواری چوبی، نرده پله، نرده باغچه، نرده تراس یا پله های داخلی را در منزل یا محل کار خود به عنوان المانی از طبیعت استفاده میکنند.
برای ساخت نرده راه پله از چوب روس یا راش استفاده میکنند که در کنار پله سنگی یا چوبی ترکیب زیبایی را خلق میکند. چوب به دلیل نوع بافت و طرح بی نظیری که دارد در طراحی های مدرن یا مینیمال کاربرد بسیاری دارد و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. به طور مثال ترکیب فلز ساده و گاهی به رنگ طوسی یا نرده های فلزی با انحنا در کنار پله های چوبی یا ترکیب شیشه در نرده ظاهر زیبایی را در خانه ایجاد میکند.

اگر به خرید پله یا نرده چوبی علاقه مند شدید میتوانید در تهران به شهرک صنعتی خاوران مراجعه کنید.

نرده های راه پله فلزی
یکی دیگر از انواع نرده، نرده های فلزی هستند که از مقاومت و استحکام بالایی برخوردارند به همین دلیل امنیت و طول عمر بیشتری دارند. نرده های فلزی از سایر انواع دیگر نرده مقرون به صرفه تر است.
نرده های فلزی دارای طرح های مختلفی هستند و همینطور به خاطر رنگ پذیری آن و تطبیق با فضا، طرفداران بسیاری دارد.
البته مقاومت در برابر ضربه و مقاومت در برابر رطوبت گزینه های دیگری است که بر محبوبیت آن می افزاید.

امروزه نرده های فلزی در دو نوع ساده و فرفورژه در بازار موجود است.
استفاده از نرده های فلزی ساده به دلیل قیمت مناسبی که دارد و ایجاد فضایی ساده رایج تر است و به شکل عمودی و افقی میباشد که برای فضاهای مدرن و ساده کاربردی تر است.
بر عکس نرده های ساده، نرده های فرفورژه شکل خلاقانه تر و نامنظمی دارد و بیشتر برای فضاهای کلاسیک و سنتی استفاده میشود.

نرده استیل راه پله

در میان انواع نرده ای که نام برده شد نرده های استیل نیز به خاطر مقاومت و دوام بالا انتخاب ایده آلی محسوب میشود. این نوع نرده به دلیل وجود ماده اکسید کروم برروی سطح استیل مانع از خوردگی یا زنگ زدگی نرده میشود به همین خاطر نیازی به مراقبت ندارد. ترکیب نرده استیل با شیشه در خانه های مدرن زیبایی بی نظیری را در فضا ایجاد میکند.

از محاسن نرده استیل میتوان به عدم تغییر رنگ و حفظ ظاهر، عدم جذب آلودگی، وزن سبک، مقاومت در برابر تابش نور آفتاب، رطوبت، انبساط و انقباض اشاره کرد و به همین دلیل بیشتر در بیمارستان ها مورد استفاده قرار میگیرد.
به جا ماندن اثر انگشت برروی سطح استیل را میتوان از معایب آن دانست که با دستمال مرطوب به راحتی تمیز میشود.

استیل 201 و 304 دو نوع رایج برای نرده استیل میباشد.