خرید ویلا، زمین - باغ

تهران - شهریار   ( محمدشهر )
یکشنبه 06 آبان 1397

حتما برایتان پیش امده از صدای محیط اطراف محل سکونت یا ویلا خود آزرده خاطر شده باشید. شاید هیچ موضوع دیگری مانند آلودگی صوتی نتواند آزاردهنده باشد. در صورتی که صاحب ویلای شهرکی در یک شهرک پر رفت و آمد باشید یا صاحب ویلا در یک مکان شلوغ و پر سر و صدا باشید هرگز نمی توانید در حین استفاده از آن ها لذت ببرید و آرامش داشته باشید.

اما نگران نباشید این موضوع قابل حل می باشد. عایق های صوتی یکی از محصولات نجات دهنده ای هستند که به شما کمک می کنند.

عایق صوتی چیست

عایق صوتی ابزاری است که گذر صدا را از سطحی، امکان ناپذیر ساخته یا آن را به کمترین میزان ممکن تقلیل می دهد. عایق های صوتی، صدای دریافتی را جذب کرده و اجازه عبور به آن نمی دهند. در صورتی که قصد ساخت ویلا یا بازسازی آن را دارید استفاده از این عایق ها توصیه می شود. زیرا اگر پس از ساخت ویلا برای تعبیه عایق صدا اقدام کنید، می بایست هزینه زیادتری را متحمل شوید، در نتیجه بهتر است در زمان ساخت ویلا این کار را انجام دهید.

محل اجرای عایق صوتی

می توانیم عایق های صوتی را در دیوار یا سطح زمین تعبیه کنیم. این کار با کمک پنل ها و کفپوش های به خصوص، که صدا را عبور نمی دهند انجام پذیرند. عایق های صوتی دیگری هم وجود دارند که برای نمونه می توان به پنجره های دوجداره یا درزگیر پنجره اشاره کرد.

انواع عایق صوتی

  • در صورتی که صدایی که از دیوار گذر کرده، شما را مکدر می کند می تونید از پنل های آکوستیک استفاده کنید. این پنل ها قادرند تا مقدار زیادی به کم شدن صداهای آزاردهنده کمک کنند. پنل های آکوستیک دارای تنوع رنگ و بافت می باشند و می توان آن ها را به عنوان پوشش پایانی به کاربرد. این پنل ها نصب بسیار آسانی دارند.
  • اگر منشا صدای تولید شده از کف ویلا باشد لازم است کف ویلا را عایق کنیم. کفپوش های عایق صدا در این موارد کاربرد دارند. معمولا کفپوش هایی از جنس بتن و چوب پنبه قادرند تا مقدار زیادی از مقدار صدای عبوری بکاهند. این نوع مصالح از مناسبترین انتخاب ها برای جذب صدا می باشند.به جز کفپوش های عایق صدا، فرش و موکت هم قادر است نقش عایق صدا را ایفا کند. در ضمن می توان از پدهای جذب صدا همراه فرش و موکت استفاده کنیم تا عملکرد بهتری را شاهد باشیم.
  • اگر سر و صدایی که موجب مکدر ساختن اوقات شما شده به فضای خارجی مثل خیابان و فضای اطراف مربوط باشد لازم است از پنجره های دو جداره به عنوان عایق صدا استفاده کنید. در ابتدا شاید به نظر نرسد اما پر کردن شکاف های میانی پنجره به طرز شگفت آوری در کاهش صداهای مزاحم موثر است. پس اگر قادر به استفاده از پنجره های دو جداره نیستید می توانید موقتا از درزگیر پنجره مثل درزگیرهای آکوستیک به عنوان جایگزین استفاده کنید. این درزگیرها با پوشاندن سطح پنجره و ایجاد یک لایه ی اضافی مانع از عبور صدا می شوند. اگر میخواهید یک روش با تاثیر بیشتر را به کار ببرید، لازم است پنجره های خود را عوض کنید و از پنجره های دو یا سه جداره استفاده کنید. این پنجره ها قادرند کاملا از عبور صدا جلوگیری کنند.
  • پرده ها هم تا حدودی توانایی آن را دارند که به عنوان عایق صدا به کار برده شوند. پرده ها می توانند صداهای عبوری را جذب خود کرده و یا به شکل مانع در مقابل آن بایستند. در صورتی که می خواهید از پرده ی ضخیم به عنوان عایق صدا استفاده کنید، مناسب ترین گزینه ها مخمل و انواع پارچه های سنگین دیگر می باشد که در جذب صدا موثرترند. آنچه مشخص است این است که هزینه نصب پرده در مقایسه با راه های دیگر بسیار کمتر است و اگر سر و صدای شدیدی در اطراف شما وجود ندارد این گزینه پیشنهاد می شود.