خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - نمک آبرود   ( نمک آبرود )
چهارشنبه 18 مهر 1397

سقف هایی که باز و بسته میشوند سقف متحرک نام دارند. سقف های متحرک دارای مدل های گوناگونی می باشند و با ابزار گوناگونی ساخته می شوند. اغلب انواع سقفهای متحرک دارای سیستم ریل موازی و حرکت پوشش سقف در آن مسیر است. به دلیل قرارگیری ریل های موازی، اکثر سقف های متحرک به شکل مربع و مستطیل می باشند.

قطعات ثابت

برای پوشش سقف، پارچه یکی از گزینه هایی است که به کار برده می شود.

از ویژگی های مثبت استفاده از پارچه میتوان به قطر و ضخامت کم، قابلیت انعطاف و وزن کم آن اشاره کرد. این ویژگی های پارچه موجب می شود به راحتی با نیروی محرکه بسیار کم باز و بسته شود. پارچه ای که برای ساخت سقف متحرک از آن استفاده می شود ساخته شده از الیاف پلی استر با روکش های محافظتی می باشند که دارای دوام و عمر بالا هستند و توانایی تحمل شرایط جوی و انواع آب و هوا را در شرایط متفاوت محیطی داشته باشند. علاوه بر ویژگی های ذکر شده این پارچه ها ضد اشتعال و آنتی باکتریال هستند و توانایی تحمل دما از  -30 تا +70 درجه سانتیگراد را دارند.

ساختار و ساختمان سقف های متحرک از پروفیل آلومینیوم ساخته می شود. از جمله ویژگی های پروفیل الومینیوم 6063 مورد استفاده در سقف متحرک: دوام بالا در محیط باز، ضد زنگ، افزایش عمر سقف متحرک، وزن کم و عدم نیاز به انرژی بالا برای جمع کردن به وسیله ی موتور برقی، کاهش هزینه ی نگهداری و افزایش سرعت جمع و باز شدن سقف میباشد.

همانطور که به وسیله ی لایه ی محافظ عمر پوشش پارچه ای را افزایش می دهیم، برای افزایش عمر آلومینیوم از رنگ پودری الکترو استاتیک استفاده می کنیم که مقاومت آن را افزایش می دهد.

قطعات متحرک

سیستم متحرک سقف، از ریل و چرخ تشکیل شده است. حرکت چرخ ها بوسیله ی نیروی موتور الکتریکی بر روی ریل ها صورت می پذیرد.

دلایل استفاده از سقف متحرک

  •  تولید هوای خنک و دلپذیر در هوای گرم با کاهش شدت تابش نورخورشید یا کاهش شدت تابش مستقیم نور در پاییز که خورشید مایل تر از جنوب به درون خانه می تابد.
  • افزایش فضای زندگی
  • استفاده از فضای باز در زمستان
  • کاهش صرف انرژی و پول
  • بوجود آوردن حریم خصوصی
  • حفاظت از مبلمان و وسایل فضای باز
  • در فصل پاییز آب و هوا قابل پیش بینی نیست.
  • استفاده از فضای باز حتی در زمان بارش برف و باران زمان

برای مثال هنگام بارش ناگهانی باران لازم نیست همه ی وسایل را سریعا به داخل خانه ببریم تنها با فشردن دکمه ی ریموت از بارش در امان می مانید.

کاربردهای سقف متحرک ویلا

از سقف متحرک میتوان برای تراس ویلا، استخر ویلا، روف گاردن، حیاط، پارکینگ یا حتی آلاچیق ویلا استفاده کرد.

تراس ها یکی از فضاهایی هستند که همواره و در تمام فصول قابل استفاده نمی باشند. با استفاده از سقف متحرک تراس در منازل مسکونی و کاربری های تجاری می توان هرگاه که نیاز به فضای سرپوشیده باشد تراس را به عنوان بخشی از ساختمان به متراژ اصلی آن اضافه نمود و در زمانی که نیاز به فضای باز تراس و استفاده از هوای ازاد  و نور خورشید می باشد با جمع کردن سقف به آن دسترسی داشت.

در فصول سرد و یا گرم سال با بستن سقف استخر می توان از یک فضای دلپذیر بدور از گرما و سرمای محیط بیرون استفاده نمود و در هنگامی که نیاز به آفتابگیری و هوای باز است سقف را باز نمود. وجود یک سقف متحرک بر روی استخر مانع از ریختن فضولات و برگ درختان به درون آب استخر، کثیف شدن آن، تغیرات دمایی آب در اثر تابش خورشید، تبخیر آب و کاهش هزینه های نگهداری استخر می گردد.

مالکین و طراحان روف گاردن ویلا و ... ترجیح می دهند تا فضای روف گاردن بجز تامین فضای سبز به مکانی کاربردی با قابلیت استفاده برای ساکنین، تبدیل نمایند. مکانی برای استراحت همراه با سایبان یکی از نیاز های اصلی روف گاردن ها در معماری مدرن امروزه می باشد. سقف متحرک با قابلیت باز و بسته شدن یکی از گزینه های جذاب و کاربردی برای روفگاردن ویلاهای چند طبقه یا برج مسکونی می باشد.

حیاط های ویلا یا خانه های ویلایی را می توان با استفاده از سقف متحرک پارچه ای به یک فضای سرپوشیده تبدیل کرد و برای حیاط هایی که فاقد فضای سبز می باشند می توان آن را به یک سالن با کاربری فصلی مبدل ساخت.

کاربرد سقف متحرک به عنوان پوشش و سایبان خودرو در فضای باز با توجه به افزایش قیمت خودرو و زمین در شهر ها توجیح پذیر می باشد. یک نمایشگاه خودرو می تواند بدون نیاز به مجوز فضای حیاط و محوطه خود را تبدیل به فضایی سرپوشیده بنماید و از خودرو ها در صورت لزوم برابر شرایط جوی محافظت نماید و با توجه به امکان نورپردازی زیر سقف متحرک پارکینگ می توان نورپردازی متناسب با نیاز یه نمایشگاه خودرو را داشت.

سقف متحرک برای باغ ها و ویلاهایی که نیاز به الاچیق در محوطه دارند و در عین حال می خواهند از فضای باز و تابش نور خورشید استفاده کنند مناسب می باشد. آلاچیق ها با سقف متحرک را می توان از اطرف توسط شیشه یا متریال های دیگر پوشاند و بجای یک الاچیق فضای باز یک اتاق پوشیده داشته باشیم.