خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - سلمانشهر (متل قو)  
سه شنبه 27 شهریور 1397

بسیاری از افراد فکر میکنند خرید ویلا در شمال مرحله پایانی است و کار را تمام شده می دانند. درست است بخش اعظم کار را پشت سر گذاشته اید اما باید بدانید شمال منطقه ای مرطوب و بارانی است و رطوبت می تواند به راحتی به ویلا آسیب برساند و عمر مفید ویلا را کاهش می دهد. در کنار آن به طور قطع فضای سبزی در ویلای شما در شمال وجود دارد که بیشترین زیبایی ویلا مربوط به این بخش می باشد و در صورت عدم رسیدگی طراوت و زیبایی خود را از دست می دهد.

کاشت درخت در ویلا

اغلب خرید ویلا به قصد تهیه مکانی برای استراحت و تمدد اعصاب می باشد و ویلا معمولا ملکی سرسبز دارای تعدادی گل و گیاه می باشد. اگر ویلایی که خریداری کردید در شمال باشد باید به این نکته توجه داشته باشید که نوع منطقه و آب و خاک شمال به صورتی است که رشد گیاهان و درختان نسبت به دیگر مناطق کشور دو چندان است. در مناطق شمالی ریشه درخت سریعا رشد کرده، بلند می‌شود و احتمال آن وجود دارد به فنداسیون ساختمان نزدیک شود. یعنی سرعت رسیدن ریشه به ساختمان در شمال بسیار سریع می باشد. ریشه وظیفه ی جذب آب را دارد و رطوبت را به خود جذب میکند و به ساختمان انتقال می دهد که موجب فرسودگی ویلا در مدت کوتاهتری می شود. پس برای مراقبت از ویلا می بایست درخت ها را با فاصله ی نسبتا زیادی از ساختمان ویلا، بکاریم که هم زیبایی آن ها را حفظ کنیم هم از آسیب به ساختمان جلوگیری کنیم.

قطع گاز در ویلا

اغلب مالکان ویلای شمال، محلی آن منطقه نیستند و برای استراحت و گذراندن ایام تعطیلات به ویلای خود سر میزنند و پس از مدت کوتاهی اقامت در ویلا آن را ترک می‌کنند. شمال شرایط آب و هوای مخصوص به خود را دارد، اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که فاصله سفرهایتان به شمال طولانی است، نه تنها گاز، بلکه آب و برق را هم پیش از خارج شدن از ویلای شمال باید قطع کنید. قطع کردن این موارد بهترین راه حفظ ایمنی ویلا می باشد.

رسیدگی به فضای سبز

مهمترین بخش یک ویلا فضای سبز آن ویلا می باشد به این دلیل که ملک بدون فضای سبز با آپارتمان های شهری آنچنان تفاوتی ندارد. اما باید بدانید فضای سبز ویلا نیاز به مراقبت دارد تا بتواند جلوه ای به ویلا بدهد. آب‌ یاری از موارد اصلی نگهداری و مراقبت ویلا می باشد.  در صورتی که با فواصل زمانی طولانی به ویلای خود سر میزنید و ویلا دارای فضای سبز وسیعی می باشد بهتر است فردی را برای این کار به کار بگیرید.

مقابله با رطوبت

مناطق شمالی رطوبت فراوانی دارد، از این رو عدم استفاده از پنجره‌های مناسب راه را برای ورود رطوبت به داخل ساختمان و مشکلات بعدش همچون فرسودگی‌ها و پوسیدگی‌های زود هنگام فراهم می‌سازد، بنابراین به عنوان بهترین راه کار از پنجره‌های دو جداره‌ای استفاده نمایید که نه تنها صوت را منتقل نمی‌کنند بلکه همچون سدی در برابر رطوبت ایفای نقش می نمایند و به آن اجازه ورود نمی‌دهند.

شرجی و رطوبتی که از آن صحبت کردیم بر دیوارها نیز اثر سوئی می‌گذارد، این مسئله زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که ویلای شما از نوع ویلا ساحلی باشد و در جوار دریا و هوای پر رطوبت این منطقه قرار گرفته باشد. بهترین راه برای این که ویلاها دچار چنین مشکلاتی نشوند این است که از عایق رطوبتی برای آن‌ها استفاده گردد.

مهم‌ترین فاکتوری که می‌تواند ویلای شما را تهدید کند و از عمر آن بکاهد رطوبت است، بنابرین باید تمام تمرکزتان را بر این مسئله بگذارید، هر آن چه می‌تواند نفوذ رطوبت را به کمترین مقدار برساند به کار بگیرید، اگر لازم است پنجره‌ها را عوض کنید، اگر نیاز است دیوارها را عایق‌بندی کنید چرا که مراقبت از ویلا سبب می‌شود در طولانی مدت بتوانید ویلایی تمیز، شیک و جذاب داشته باشید.

صحبت پایانی

قانونی کلی در تعمیرات و نگهداری ویلا و منازل حاکم است که سالانه حدود 1 تا 4 درصد ارزش ویلا را می بایست برای تعمیرات و نگهداری آن کنار گذاشت. بطور مثال اگر ویلایی 300 میلیون تومان ارزش دارد، می بایست سالانه 3 میلیون تومان برای امور تعمیراتی و نگهداری آن کنار گذاشت. این بدین معنا نیست که شما می بایست حتما هر ساله دقیقا این مبلغ را خرج ویلای خود کنید. بلکه با گذشت مثلا یک دوره ده ساله یا بیشتر، مالک میبایست به طور میانگین هر سال حدودا مبلغ 3 میلیون برای تعمیرات ملک خود هزینه کرده باشد. در یک سال ممکن است خیلی بیشتر و در یک سال خیلی کمتر از این مبلغ. البته عوامل بسیاری نظیر طول عمر، آب و هوا، منطقه جغرافیایی و تعداد نفرات و دفعات استفاده از ملک بر روی هزینه تعمیرات و نگهداری یک ویلا تاثیر گذار است.