خرید ویلا، زمین - باغ

مازندران - محمود آباد  
دوشنبه 22 آذر 1395

خرید یک ویلای خوب در شمال

در شمال ویلاهای مدرن با تنوع بسیار زیادی ساخته شده که بسیاری از آن ها طراحی چشم نواز و خیره کننده ای دارند و می توان گفت سلیقه مخاطبان گوناگون را با تنوع زیاد خود پاسخگو می باشند.

توجه به ویژگی های ظاهری ویلا اولین مرحله برای خرید یک ویلا در منطقه مورد نظر است، اما اگر بخواهید در تمام مدت سکونت در ویلا و استفاده از آن بهترین شرایط ممکن برای لذت بردن شما فراهم باشد، علاوه بر ویژگی های ظاهری باید به تمامی آپشن های بیرونی و درونی ویلا توجه کنید.

در ادامه مواردی ذکر می شود که بتوانید با آگاهی بیشتری به خرید ویلا بپردازید:

استعلامات خرید ویلا
اولین مجوز پروانه ساخت ویلا میباشد. یعنی قبل از ساخت ویلا در شمال ابتدا باید از طریق سازمان متولی صدور پروانه ساخت، مجوز مربوطه اخذ گردد. مجوز دیگری است که برای ساخت ویلا باید صادر شود بخصوص در مناطقی مانند زیباکنار. مجوز سرمایه گذاری است. در ساخت ویلا شمال باید استاندارد های ساخت و کیفیت رعایت شود. این استانداردها شامل: ایزو ها بیانگر استاندارد بودن مجموعه، مثل (ایزو 9001:2008 ) که بیانگر مبانی سیستم مدیریت کیفیت در شرکت اخذ کننده است. اخذ این گواهينامه ها این معنا را می دهد که تمامي استانداردهاي بين المللي و تحت نظارت گواهينامه مزبور رعایت شده است.

مشخص کردن بودجه ی خرید ویلا
برای اقدام به خرید ویلا، در اولین قدم باید به جستجوی کافی بپردازید اگر میخواهید این جستجو موثر واقع شود باید ابتدا گزینه های پیش رو را به وسیله ی در نظر گرفتن بودجه ی خود محدود سازید.  برای این کار باید مشخص کنید که کمترین و بیشترین مبلغ برای خرید برای شما چه مبالغی می باشد. به این ترتیب گزینه های دیگری که متناسب با شرایط شما نیستند کنار میرودبه صورت هدفمند تری جستجوی خود را انجام می دهید.برای محاسبه و انتخاب دقیق تر بهتر است به میزان بودجه خود هزینه های احتمالی مانند هزینه سند، دفتر ثبت اسناد، پایان کار، مالیات و کمیسیون را نیز اضافه کنید.

مسیر های دسترسی 
یکی از موارد بسیار تعیین کننده برای خرید ویلا، راه های دسترسی به آن است. هرچه راه های دسترسی به یک ویلا ساده تر و متنوع تر باشد هم از نظر ویلاسازی و جلب نظر خریداران و هم از نظر سطح اشتغال منطقه ای رشد بیشتری دارد. هر چه سطح اشتغال در یک منطقه بالاتر باشد، آرامش و امنیت بیشتری بر آن منطقه حاکم است که این امر باعث رشد هر چه بیشتر آن منطقه می باشد.دسترسی به مراکز درمانی و خدماتی آزاد و دولتی را هم از یاد نبرید چون در مواقع ضروری شما باید در کمترین زمان زمان به انها برسید

امنیت منطقه مورد نظر
موقعیت جغرافیایی ویلا از بارز ترین نکاتی است که در هنگام خرید ویلا باید به آن توجه شود. بنابراین ابتدا توجه کنید که ویلای موردنظر شما در منطقه ی امنی قرار گرفته یا نه. زیرا حق شماست که در ازای مبلغی که پرداخت میکنید امنیت ویلای شما تضمین شده باشد.

چشم انداز و دور نمای ویلا
برای خرید ویلا صرفا به محیط داخلی ویلا توجه نکنید. برای مثال اگر خواهان خرید ویلای دوبلکس هستید از طبقه بالا به بیرون نگاه کنید تا ویووی ویلا را که از اهمیت بالایی برخوردار است ببینید و در صورت تطابق با سلیقه ی شما به خرید آن ویلا بپردازید.

نزدیکی به ساحل
اگر قصد خرید ویلای ساحلی را دارید حتما از فروشنده میزان نزدیکی ساحل به محل قرارگیری ویلا را سؤال کنید و در صورت امکان خودتان به ساحل رفته تا راه دسترسی به آن را بررسی کرده و با اطمینان خاطر به خرید ویلا بپردازید.

کلام آخر:
برای خرید مطمئن و بی دردسر ویلا در شمال، موارد بسیاری مانند نورگیری خانه، نحوه قرارگیری خواب ها و آشپزخانه، تهویه مناسب برای آشپزخانه، تفکیک، محیط فضاهای خصوصی ویلا از فضا های پذیرایی  میهمان، اندازه پنجره ها، محل سرویس ها، نزدیکی اتاق خواب ها و نوع و مکان ورودی ویلا و ... وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد اما مهمترین آن ها امنیت، استانداردهای ساخت، چشم انداز و موقعیت جغرافیایی است که به طور مختصر به آن ها پرداختیم.