خرید ویلا، زمین - باغ

گیلان - زیباکنار  
سه شنبه 02 مرداد 1397

اهمیت برق کشی در ویلا

برق کشی در ویلا شامل مراحل مختلفی مثل اجرای نقشه تا نصب کنتور برق می باشد که تمامی مراحل آن از اهمیت خاصی برخوردار است و دارای نکات ریز و کلیدی است.

اولین مرحله در برق کشی ویلا، تهیه نقشه و مسیر عبور سیم ها و برق ویلا است. بعد از گذراندن این مرحله، مرحله کنده کاری داخل ویلا طبق نقشه آغاز میشود که پس از آن باید لوله گذاری را انجام دهیم. اغلب به دلیل محافظت سیم ها و عبور کابل ها و سیم ها از درون آن توسط فنر، از لوله پولیکا برای این مرحله استفاده میشود.

پس از انجام دادن این مراحل از برق کشی ویلا، به نصب و قرار دادن قوطی های چهارگوش برای کلید و پریزها می رسیم که با اتمام این مرحله، باید سیم کشی و عبور سیم از لوله های پولیکا که از پیش در کف و دیوارهای ویلا قرار داده شده را انجام دهیم.

بعد از اتمام مراحل ذکر شده به نصب کلید پریزها و تابلو برق می رسیم که پس از به انجام رسانیدن این مرحله، در آخر، هالوژن ها، چراغ ها و لوسترها را نصب کرده و کابل کشی برق اصلی از کنتور به ویلا را انجام می دهیم.

برقکشی بیرونی و حیاط هم مثل مراحل برق کشی داخل ویلا که گفته شد می باشد.

به منظور برق کشی ویلا و آشنایی با کابل ها و سیم های کاربردی، مطالب ذیل می تواند برای شما مفید باشد:

سیم 2.5:

مصارف خانگی مانند سشوار، یخچال، پریزها و تلوزیون

سیم 6:

مخصوص برق کشی ویلا و سیم کشی کولرها و اسپیلت(به دلیل مصرف بالای برق کولر و جلوگیری از داغ کردن سیم

سیم 4.6:

کابل اصلی ویلا از کنتور ویلا به سازه

میان برق کشی ویلا و آپارتمان و ساختمان های مسکونی اختلاف فاحشی وجود ندارد. در آپارتمان ها در پارکینگ، انباری، راه پله و .... از چراغ های دارای حسگر چشمی یا لایتینگ استفاده میشود، به این دلیل که در ساختمان های مسکونی قسمت مشاعات، بین تمامی ساکنین مشترک است.

البته برق هوشمند در ویلاها هم نصب می شود که هزینه آن نسبت به سیم کشی و برق کشی معمولی ویلا قیمت بیشتری دارد.

انواع برق هوشمند:

تمام اتوماتیک

خطر برق گرفتگی و آتش سوزی در مدل تمام اتوماتیک بسیار پایین و تقریبا صفر است و امنیت بسیار بیشتری دارد. از این نوع برق هوشمند می توان در تمام نقاط ویلا مثل تمام لوازم صوتی و تصویری و حتی پریزهای نصب شده در ویلا استفاده کرد.

نیمه اتوماتیک

این نوع برق هوشمند تنها در سیستم سرمایش و گرمایش ویلا قابل استفاده است.


به عنوان مثال در برخی سایت های خرید و فروش ویلا در شمال بعضی از  ویلاها را با کنتور 3 فاز و یا 25 آمپر معرفی میکنند. در ادامه می توانید اختلاف بین کنتور 3 فاز ویلا و کنتور 25 آمپر در ویلا دریابید.

برق 3 فاز در انواع 32 آمپر، 45 آمپر و 65 آمپر وجود دارد و اغلب برای مصارف صنعتی و عظیم که به قدرت بسیار بالایی از برق نیاز دارند، کاربرد دارد. بهتر است بدانید که قدرت و کشش برق 3 فاز، با توجه به شکل و نصب هر یک با هم تفاوت هایی دارد.

برق تک فاز در انواع 25 آمپر و 65 آمپر موجود می باشد که برای یک ویلا 200 تا 400 متری مناسب است. معمولا در ویلا با متراژ 200 تا 400 متر، از کنتور تک فاز 25 آمپری استفاده می کنند.

ویلاهای منطقه