خرید ویلا، زمین - باغ

گیلان - زیباکنار  
شنبه 05 آبان 1397

نقش دیوار جدا کردن دو فضا و محدود کننده فضای داخلی ویلا می باشد. نقش دیگر دیوار این است که به همراه پوشش های گوناگون جزیی از دکوراسیون داخلی می باشد. از دیوارپوش به منظور پوشاننده دکوری برای دیوار اصلی ویلاهای نوساز و یا دیوارهای ویلای قدیمی و چند سال ساخت که نیاز به تعمیر دارند، استفاده زیادی میشود.

دیوار پوش ها قادرند راندمان کاری حرارتی، آکوستیک و استفاده از نور طبیعی را افزایش دهند. دیوار پوش ها انواع مختلفی دارند که در زیر به آن ها اشاره می شود. به وسیله ی استفاده از دیوار پوش میتوان هزینه ی کمتری برای بوجود آمدن فضای داخلی زیبا برای ویلا صرف کرد و برای طراحی و اجرای آن، زمان بسیار کمتری نیاز است.

انواع دیوارپوش

دیوارپوش ها از نظر عملکردی و اجزای تشکیل دهنده انواع گوناگونی دارند. گزینش دیوار پوش ها می بایست با در نظر گرفتن کاربرد فضای داخلی و پس از مقایسه ی ویژگی های انواع آن انجام شود. از عوامل موثر در گزینش دیوار پوش میتوان به حجم رفت و آمد در فضا، نوع کاربرد مورد نظر مثل آکوستیک یا ضد آتش بودن پوشش و دوام و موارد لازم نگهداری دیوارپوش اشاره کرد.

معرفی انواع دیوار پوش ها

  • رنگ یکی از متداول ترین راه های پوشانندگی دیواراست. که انواع رنگ آمیزی با طرح ها و رنگ های گوناگون و زیرسازی را دارا می باشد. امروزه با توسعه تکنولوژی، رنگ های مختلفی با کاربرد گوناگون در صنعت ویلاسازی مورد استفاده قرار میگیرد. از انواع رنگ ساختمان با توجه به کاربرد آن میتوان به رنگ آنتی باکتریال، رنگ عایق رطوبتی مخصوص استخر، رنگ ضد امواج الکترومغناطیسی، رنگ ضد حریق و رنگ سلولوزی اشاره کرد.
  • کاغذ دیواری، یکی دیگر از انواع دیوارپوش هاست که دارای طرح های گوناگونی می باشد و تنوع بالایی دارد. در ضمن روی اکثر پوشش های کاغذی دیواری قابلیت انجام هر نوع نقاشی وجود دارد. اغلب پوشش های دیواری قابل شست و شو می باشند و به راحتی امکان برداشتن آن ها وجود دارد. همینطور دیوارپوش های کاغذی هزینه ی کمتری نسبت به دیگر دیوارپوش ها نیاز دارد و با سرعت بالاتری اجرا می شود. از انواع کاغذ دیواری میتوان کاغذ دیواری ضد زلزله، کاغذ دیواری قابل برداشت، کاغذ دیواری قابل شست و شو، کاغذ دیواری LED دار، کاغذ دیواری سه بعدی و کاغذ دیواری ضد امواج الکترومغناطیسی را نام برد.
  • دیوارپوش پی وی سی، پوششی ضد آب، ضد آلودگی و قابل شست و شو می باشد و یک پوشش دکوراتیو و با دوام محسوب می شود. با توجه به دلایل ذکر شده این پوشش بسیار مناسب برای مکان های پر رفت و آمد است. دیوارپوش PVC دارای ابعاد و طرح های گوناگونی می باشد و امکان چاپ طرح دلخواه روی آن وجود دارد. دیوارپوش pvc هزینه ی اجرای بالاتری نسبت به کاغذ دیواری و رنگ دارد اما دوام آن چند برابر آنهاست و این دو دیوار پوش هر چند سال نیاز به ترمیم دارند پس در مقایسه می توانیم بگوییم دیوارپوش pvc بسیار اقتصادی تر عمل می کند. دیوارپوش پی وی سی دارای ویژگی های بسیاری از جمله: بادوام بودن، قابل شست و شو بودن، جذابیت، نگهداری آسان، بهداشتی و قابل استفاده بودن در تمام فضاهای داخلی، مقاومت در برابر نفوذ آب، سبک بودن، امکان بازیافت شدن، مقاومت در برابر حریق و نصب سریع و آسان میباشد.
  • دیوارپوش پارچه ای، متشکل از الیاف طبیعی می باشد و بافت آن مثل کنف انجام می شود. این دیوارپوش دارای هیچ نوع مواد شیمیایی نیست و متناسب با محیط زیست می باشد. از ویژگی های دیوارپوش پارچه ای، عمر مفید و بیشتر در مقایسه با کاغذ دیواری و رنگ، نصب بسیار آسان تر در مقایسه با کاغذ دیواری، زمان اجرای کوتاهتر نسبت به رنگ، امکان هماهنگی با دکوراسیون داخلی و خاصیت آکوستیک بودن آن است.
  • دیوارپوش چوبی، متشکل از ورق های چوبی در اندازه ها و طرح های گوناگون است. در صورتی که بخواهید این پوشش های چوبی را زیباتر کنید می توانید آن ها را رنگ آمیزی کنید. این نوع دیوار پوش به نسبت دوام خوبی دارد. دیوارپوش چوبی به علت رنگ گرم و جنس طبیعی آن نقش قابل توجهی در زیباتر شدن فضای داخلی دارد. مزیت دیگر این دیوار پوش این است که عایق صدا و گرما می باشد و موجب کم شدن رد و بدل صوت از محیط خارجی به داخل می شود. ترموود از انواع دیوارپوش چوبی می باشد.
  • پوشش چرمی دیوار، ساخته شده از پانل های 3D با پوسته و روکش چرم می باشد که طرح ها و مدل های گوناگونی را دارا می باشد. دیوارپوش چرمی به علت ساخته شدن از متریالی جذاب و دارای مقاومت بالا در برابر حریق، گرما و صدا به شدت کاربردی است.
  • پوشش دیواری سنگی، متشکل از قطعات گوناگون سنگ با جنس و رنگ های مختلف می باشد. برای بیشتر نمایان کردن بخشی از دکوراسیون ویلا، مثل دیوار پشت تلویزیون و … دیوارپوش سنگی نیم قیمتی استفاده می شود. این پوشش دارای دوام بالایی در مقابل ضربه و خراشیدگی می باشد و عمر مفید بالایی دارد. برخلاف اغلب دیوارپوش ها، سنگ عایق حرارت نیست اما استفاده از پوسته ی ثانویه از هر جنسی بر روی دیوار در کم شدن تبادل صوت و گرما موثر است. از آمیختن دوباره سنگ های طبیعی و افزودن موادی مثل سیمان و افزودنی‌های پلیمری، می شود سنگ مصنوعی ساخت و یا با بوجود آوردن پوشش سنگی بر روی پوشش بتنی دیوار از مزیت های این پوشش یعنی وزن پایین تر، نصب راحت با زمان کمتر استفاده کرد.
  • پانل ( تایل) بتنی دیوار،  به وسیله قالب های مختلف امکان تولید پانل بتنی به شکل تخت و یا پانل سه بعدی در انواع گوناگون وجود دارد. پانل بتنی مسطح دارای پهنایی تقریبا  4 میلی متری و وزنی حدود 7 کیلوگرم بر متر مربع می باشد. برای تعبیه تایل بتنی روی دیوار اصلی امکان استفاده از چسب وجود دارد.
  • کاشی و سرامیک، از ترکیب خاک رس با ماسه و فلدسپار بوجود می آید که قالب های آن در معرض حرارت بالا قرار می گیرند و پخته می شوند. برای افزایش مقاومت تایل رسی پس از پخته شدن روی آن لعاب ریخته تا در برابر خراش و آب مقاوم شود. اختلاف سرامیک دیواری و سرامیک کف در نوع و جنس لعاب است. کاشی، تکه سنگی مصنوعی می باشد که طول و عرض آن متفاوت بوده و قطر آن چند میلی‌متر است. یک سطح کاشی تماما صاف و صیقلی می باشد. کاشی محصولی سفالی می باشد که در ساختمان بسیار پر کاربرد و مهم می باشد. به منظور تعبیه و نصب کاشی یا سرامیک روی دیوار امکان استفاده از ملات و یا چسب کاشی وجود دارد.